شناسهٔ خبر: 67292156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور پرشور در انتخابات دشمنان را درمانده و ناامید می‌کند

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت حضور مردم در صحنه ها و حمایت از ولایت‌فقیه را مهمترین مولفه موفقیت ملت در بزنگاه‌های مختلف دانست و گفت: حضور من و شما در پای صندوق‌های رای دشمنان را زبون و فرزندان سخت کوش و صادق سرزمینمان را پرانگیزه می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی آقاتهرانی در محفل جشن پنجمین شب‌ دهه امامت و ولایت در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به مناسبت‌های مناسک حج، با بیان این که نگاه اسلام بعد از طی مسیر الی الله و از انجام اعمال نیک عید ایجاد می‌شود، اظهار داشت: عید فطر بعد از طاعات روزه‌داری ماه رمضان، عید قربان بعد از مناسک 10 روزه حج و مهم‌تر از آن عید غدیر پس از دوره اکمال رسالت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و بعد از حجةالوداع آغاز می‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که تمام رسالت پیامبران الهی در رسالت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله نهفته شده است، افزود: همین که دوران رسالت نبوی روبه‌اتمام است، خداوند دستور می‌دهد تا امت در حجةالوداع گردهم جمع شوند و ساعت‌ها همگان در آفتاب بمانند تا کسانی که عقب هستند برسند و کسانی که پیشی گرفته‌اند برگردند، چرا که قرار است، به دستور خدا بزرگ‌ترین ندای رسالت تبیین شود.

 وی به فرازهایی از آیه 67 سوره مائده «یَا أَییّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» اشاره کرد و با بیان این که حضرت با ابلاغ امامت حق رسالت را به‌ تمام‌ معنا به سرانجام رساندند، گفت: رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله در روز غدیر با تلاوت آیه، آیه قرآن کریم به مدح امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام پرداختند و جایگاه ایشان را در درگاه الهی تبیین کردند، حتی حضرت در خطبه غدیر چهار بار نام مبارک امام عصر (عج) و بحث ظهور حجت بن الحسن عسکری علیهماالسلام را بیان کردند.

 آقاتهرانی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از زیارت غدیریه امام هادی علیه‌السلام، با بیان این که در این زیارت ویژگی‌ها و فضائل مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام به‌خوبی تبیین شده است، گفت: امام حسین علیه‌السلام در دعای عرفه به‌ویژه در بخش‌های پایانی آن، انسان را به فقر ذاتی خود و عالم و نیز غنای بی‌نهایت الهی متوجه می‌سازد.

 وی به فلسفه انقلاب اسلامی و نوع نگاه و تبیین امام خمینی (ره) به مبانی حکومت اسلامی پرداخت و با بیان این که در دوران غیبت امام‌زمان (عج) باید کسی بر مردم حکمرانی کند که از همه به امام‌زمان (عج) نزدیک‌تر باشد، یادآور شد: امام خمینی (ره) در بیان ویژگی‌های چنین فردی به مواردی چون عاقل، بالغ، اسلام‌شناس، مجاهد، شجاع و مسلط بر نفس اشاره می‌کنند و تصریح دارند که این ویژگی‌ها در فقیه اعظم تجلی می‌یابد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که در حکومت اسلامی ولی از جانب خدا مشروعیت و از طرف مردم مقبولیت دارد و تجلی ولایت هم باید از بالابه‌پایین و هم از پایین‌به‌بالا باشد، بیان کرد: در 45 سال انقلاب اسلامی 37 انتخابات برگزار شده است که خود گواهی روشن بر جایگاه مردم‌سالاری دینی در انقلاب اسلامی است.

 آقاتهرانی به فرازهایی از آیات الهی در رابطه‌با تقویت استحکامات نظامی، سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی و اجتماعی در برابر دشمنان، با تأکید بر این که هر اندازه می‌توانیم باید قوه و نیروی خود را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در غزوات حتی بر کوچک‌ترین موارد دقت داشتند به‌گونه‌ای که دستور می‌دادند پیرمردان موهای خود را رنگ کنند، تا جلوه جوان بودن سپاه اسلام نمود بیشتری در چشم دشمن داشته باشد.

وی بر اهمیت شرکت در انتخابات تصریح و با بیان این که عدم حضور ما پای صندوق‌های رأی زیاده‌خواهی‌های دشمنان این مرزوبوم را تحریک خواهد کرد، افزود: رقم‌خوردن تحولات مبارک جهانی به نفع مستضعفین عالم از جمله عملیات طوفان الاقصی و درماندگی استکبار جهانی در مقابل آن و حتی عملیات وعده صادق از برکات انقلاب اسلامی و حضور مردم در تمام صحنه‌ها از جمله انتخابات است؛ حضور من و شما در پای صندوق‌های رأی دشمنان را زبون و فرزندان سخت‌کوش و صادق سرزمینمان را پرانگیزه می‌سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت حضور مردم در صحنه‌ها و حمایت از ولایت‌فقیه را مهم‌ترین مؤلفه موفقیت ملت در بزنگاه‌های مختلف دانست و گفت: در پای صندوق‌های رأی باید کسی را انتخاب کنیم که با مبادی و مبانی اسلام آشنا بوده، به‌ تمام‌ معنا مسلمانی کند و همچون شهید آیت‌الله رئیسی اهل میدان‌های سخت باشد.

 وی بر اهمیت حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی تصریح کرد و گفت: باید با حضور خود پای صندوق‌های رأی به انسان خوب و کسی که انقلابی است و پای حرفش باشد رأی دهیم؛ ساده‌زیستی، مردمی‌بودن و خستگی‌ناپذیری از مهم‌ترین شاخصه‌های است که باید بدان توجه داشته باشیم.

 آقاتهرانی به تفاوت نوع نگاه تمدن اسلامی و تمدن غربی به‌ویژه در حوزه زن و خانواده اشاره کرد و با تأکید بر این که علی‌رغم فعالیت گسترده جریان‌های فمینیستی در غرب زن هنوز جایگاه خود را ندارد و نگاه ابزاری بدان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در نگاه اسلام زن فرشته‌ای است که مرد برای صیانت از آن جانش را نیز فدا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما