شناسهٔ خبر: 66792861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیاردی به سد گلورد مازندران

استاندار مازندران گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای سد گلورد هزینه شد و ساخت سد پیشرفت خوبی داشت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، یوسف نوری  با همراهی علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان بهشهر امروز در بازدید از سد گلورد در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت سید خدمت آیت الله رئیسی و همراهان اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبری بر رسیدگی به امور مردم و نیزخواسته سید شهید، در حل مشکلات زیست محیطی و پیشرفت استان جلسه پسماند برگزار شد و بازدید از سد گلورد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سد گلورد با ۱۱۵ میلیون مترمکعب گنجایش آبگیری برای مصارف شرب و کشاورزی را داراست.

استاندار مازندران یادآور شد: آب سد گلورد اراضی پایین دست را تامین می‌کند و موجب می‌شود تا مانعی در مقابل سیلاب ایجاد شود که در دهه ۷۰ سیلابی در نکا رخ دادکه این سد از سد‌های خوب استان مازندران در برابر مهار سیلاب است.

نوری گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای سد گلورد از مجموع ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه تا کنون اختصاص یافت و سد در دولت سیزدهم پیشرفت خوبی داشت.

وی افزود: در کنار ساخت سد گلورد، همچنین پلی برای ارتباط روستا‌های بالادست داریم که این پل دارای طول ۲۸۱ متر در ۱۲ متر است و تا شهریور به اتمام می‌رسد.

استاندار مازندران گفت: یکی از مهمترین مسأله در شرق مازندران اسکله روریلی امیرآباد است که تامین مالی شده و امیدواریم به زودی آماده شود که برای توسعه بخشی از اقتصاد دریامحور مهم است.

نظر شما