شناسهٔ خبر: 67166428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قرارداد راه‌اندازی دستگاه ایکس ری در گمرک امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از امضاء قرارداد همکاری بین ادارت کل بندر امیرآباد و گمرک این بندر به منظور راه اندازی دستگاه ایکس ری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، محمد علی موسی‌پور گرجی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و هماهنگی با اداره کل گمرک بندر امیرآباد قراردادی جهت نصب و راه اندازی یک دستگاه ایکس ری در محوطه عملیاتی بندر به منظور رصد دقیق کالا‌های ترانزیتی به امضای طرفین رسیده و مقرر شد به زودی یک دستگاه ایکس – ری کامیونی در بندر امیرآباد راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: با این اتفاق همه کالا‌های ترانزیتی که به بندر وارد و یا از بندر خارج می‌شوند با دقت رصد خواهد شد و ورود و خروج کالا‌ها شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار کرد: برای انجام این کار زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در اختیار گمرک قرار گرفته و به زودی عملیات نصب این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان و تحت نظر گمرک آغاز خواهد شد.

محمد علی موسی‌پور با اشاره به این رویداد مهم بیان کرد: بنادر از جمله مبادی مهم کشور محسوب می‌شوند و به منظور کنترل و جلوگیری از قاچاق کالا و همچنین بر اساس نوع کالا‌ها و تردد تریلی‌ها در بنادر دستگاه ایکس – ری کامیونی در مبادی ورودی گمرکات نصب می‌گردد و این دستگاه‌ها قادرند کلیه کالا‌ها حتی کانتینر را به‌صورت دربسته رصد کنند. مدت زمان اجرای این پروژه یک سال طول خواهد کشید و در سال ۱۴۰۴، بهره برداری از این فناوری رسماً آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: با جایگزین کردن فناوری ایکس ری به جای روش‌های دستی و سنتی، سرعت ورود و خروج کشنده‌ها و کامیون افزایش یافته و امکان تجزیه و تحلیل محموله‌ها هم با سرعت بالا برای اپراتور مقدور می‌باشد که این کار باعث کاهش صف و ترافیک کامیون‌ها در بندر و افزایش دقت در بازرسی از محموله‌ها می‌شود.

نظر شما