شناسهٔ خبر: 66911810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخلیه و بارگیری یک میلیون تن انواع کالا در بندر امیرآباد

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآبادگفت:،عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد در سال جاری از مرز یک میلیون تن گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محمدعلی موسی پور گرجی در خصوص میزان عملیات تخلیه و بارگیری یک میلیون تنی انواع کالا در بندر امیرآباد، گفت: با اقداماتی که در سال گذشته انجام شده است، توانستیم بالا‌ترین میزان تخلیه و بارگیری را در ادوار فعالیت این بندر به ثبت برسانیم و در اهداف سال جاری هم برنامه ریزی شده تا رکورد بالاتری نسبت به سال گذشته به ثبت برسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، افزود: تنها نزدیک به گذشت ۷۰ روز از سال جاری عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از مرز ۱ میلیون و ۶۱ هزار و ۲۲۱ تن گذشت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول اعلان داشت: از عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، ۷۶۲ هزار و ۲۰ تن که میزان ۷۲ درصد حجم تخلیه و بارگیری را در بر می‌گیرد مربوط به واردات کالا، شامل انواع غلات، روغن خام خوراکی و چوب، ۲۸۵ هزار و ۶۸۸ تن که میزان ۲۷ درصد صادرات را نشان می‌دهد و شامل مصالح ساختمانی، سیمان و لوله تو پر و یک درصد هم شامل ترانزیت خودرو می‌باشد که با این توصیف در حجم واردات کالا ۴۴ درصد و در صادرات ۵۳ درصد در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی همچنین به نقش تعیین کننده سرمایه گذاران بخش خصوصی و اپراتور تخلیه و بارگیری در تامین تجهیزات اشاره کرد و بیان داشت: با استفاده از توان متخصصان بومی تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری تعمیر و در حالت آماده به کاری کامل قرار دارند و بخشی هم توسط سرمایه گذاران تامین شده است که با این اقدامات عملیات بندر از سرعت بهتری برخوردار شده است و نیز با سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری تجهیزات بیشتری جهت ارتقاء توان عملیاتی به بندرامیرآباد الحاق خواهد شد.

موسی پور با اشاره به اینکه عمده بار صادراتی از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه C.I.S سیمان، مصالح ساختمانی و مواد معدنی را تشکیل می‌دهد، افزود: علاوه بر موقعیت خاص این بندر و نزدیکی به کارخانجات سیمان استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و تهران از طریق اتصال به شبکه ریلی، شرکت‌های کشتیرانی هم با تقویت ناوگان دریایی نقش مهمی را در رشد بندر داشته اند و امیدواریم با حمایت همه جانبه و تسهیل در امر صادرات، قوانین و مقررات شاهد رشد بیشتری در سهم صادرات همه محصولات بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان باشیم.

وی در پایان، خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تن کالا در دریای خزر جابجا شده است که ۵۶ درصد از این جابجایی سهم بندرامیرآباد بوده است.

نظر شما