شناسهٔ خبر: 66931593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت تسهیلات ۹۱ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در مازندران

در دومین جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران عنوان شد: ۹۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری پارسال در استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

پرداخت تسهیلات ۹۱ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در دومین جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران که شامگاه چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد با تاکید بر اینکه دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه برای مازندران در نظر گرفته شده است اصلاح کسب و کار‌ها از شکل سنتی به مدرن و امروزی را یکی از راهکار‌های مهم در دستیابی به این رقم رشد دانست و از مدیران استانی خواست شرایط را برای حضور سرمایه گذران کلان و مردمی در استان تسهیل کنند.


یوسف نوری گفت: حضور هیات‌های تجاری خارجی حتی با هدف گردشگری در مازندران، راهکاری موثر برای جذب سرمایه گذاران خارجی در کنار روش‌های مرسوم است که به ترتیب با شناخت و بهره گیری موثر محقق می‌شود.


استاندار افزود: جذب سرمایه گذاری در مازندران را نه به شکل دولتی و مرسوم آن، بلکه با قرابت اتاق‌های بازرگانی و بخش‌های خصوصی می‌توان گسترش داد.


نوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در کنار حوزه تعلیم، مکلف به ترویج و تولید بهره وری به مردم هستند گفت: فرمانداران در هر ماه مکلف به ارائه گزارش از جذب سرمایه گذار هستند.


خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی در تحقق شعار سال برنامه‌های عملیاتی باید ارائه دهند از آنان خواست برای تکمیل پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، جذب سرمایه گذا‌ی داخلی و خارجی، احیا واحد‌های راکد و حمایت از واحد‌های تعاونی و دانش بنیان اقدام کنند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران نیز در این نشست گفت: از مبلغ هدف گذاری شده ۱۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تحقق رشد ۸ درصدی مازندران در سال گذشته ۹۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری پارسال پرداخت شد.


فتح ا... پور افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان هم پارسال ۱۸ هزار و پانصد میلیارد تومان بود.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه ۲۱۹ واحد راکد در حوزه جهاد کشاورزی و ۲۶۰ واحد راکد در حوزه صنعت معدن و تجارت مازندران شناسایی شده افزود: اعتبار مورد نیاز برای احیا این تعداد واحد حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

 

دیوارگر از این جلسه گزارش می دهد:

<div id="video-display-embed-code_11168077"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247479/11168077?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما