شناسهٔ خبر: 66706203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشورهای حاشیه خزر متقاضی استفاده از ظرفیت شرکت صدرا برای تعمیر شناورها

وزیر اقتصاد در بهشهر گفت: شناورهای کشورهای حاشیه خزر در نوبت تعمیر به دست مهندسان ایرانی شرکت صدرا هستند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، امروز در بازدید از شرکت کشتی سازی صدرای بهشهر، گفت: باید از ظرفیت بنادر مازندران به عنوان فرصت و ظرفیتی برای توسعه اقتصاد دریامحور در راستای تحقق فرامین رهبری به شکل مطلوب استفاده کرد.

او افزود: احیای ظرفیت تولیدی ایران صدرا یکی از برنامه‌های موردتوجه و تاکید در صنایع دریایی کشور است.

خاندوزی گفت: فرایند ساخت شناور در ایران صدرا به مدت ۱۰ سال متوقف بود که در دولت سیزدهم و با تمهیدات صورت گرفته پنج فروند شناور جدید با افزایش اشتغال برای ۵۰۰ نفر و سرمایه گذاری مناسب در این شرکت در دست ساخت است.

او افزود: استفاده از ظرفیت شرکت کشتی سازی صدرا برای تعمیر کشتی‌های مورد استفاده در کشور‌های حاشیه خزر مهم است و امروز در سفر استانی شاهد در صف و نوبت بودن این شناور‌ها برای انجام تعمیرات توسط جوانان ایرانی هستیم که عایدات ارزی قابل توجه‌ای نیز به همراه دارد.

خاندوزی تصریح کرد: برای توسعه ظرفیت شرکت کشتی سازی صدرا توافقات خوبی انجام شد که با توجه به کمبود فضای فیزیکی و اراضی پشتیبانی، توسعه مکانی انجام خواهد شد که اشتغال بیشتر را نیز به همراه خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با تصویب مناطق آزاد در مازندران و استقاده از ظرفیت بنادر در این راستا، اقدامات اساسی برای توسعه بندرامیرآباد در حال انجام است و نخستین کشتی رورو صدرا و خط آهن رورو بندر نیز در حال تکمیل است که با اعلام موافقت و ترک تشریفات، مناقصه انحام شد که با تایید، فناوری پیشرفته را شاهد خواهیم بود.

خاندوزی گفت: استفاده از ظرفیت گمرکی در بنادر شمال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است و مقصد تجاری و کالای اساسی کشور بود.

خاندوزی با بیان اینکه در صورت تامین زمین، نسبت به نصب دستگاه ایکس ری در بندرامیرآباد اقدام خواهد شد و در کمتر از یکسال در نوروز ۱۴۰۴ این دستگاه رونمایی می‌شود، گفت: از نکات توسعه ویژه و تفاهم امروز از حوزه نفت خزر با شرکت کشتی سازی صدرا، ظرفیت نفتی و کشتی سازی است که در کنار پنج فروند شناور جدید تفاهم جدید منعقد و شناور جدید برای وزارت نفت در قالب سفر منعقد و اجرایی می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11123115"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236615/11123115?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما