شناسهٔ خبر: 67284449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی:

رئیس جمهور آینده نباید منافع ملی را فدای نگاه به غرب کند

آستارا - ایرنا - نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری بعدی ایران اسلامی نباید منافع کشور را با نگاه به غرب فدا کرده و همه چیز را منوط به چراغ سبز آنها کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی داداشی روز پنجشنبه در همایش تاثیر انتخابات در پیشرفت کشور که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد، اظهارکرد: ایران اسلامی در سوگ رئیس جمهور شهیدی نشسته است که نمونه یک مدیر ارشد در تراز انقلاب اسلامی و تابع رهبری و ولایت فقیه بود.

وی افزود: مردم ایران باید کسی را انتخاب نمایند که راه شهید رئیسی را ادامه داده و خود را وقف مردم و کشور نماید و به امید لطف و محبت غرب نماند و بداند که مردم قدرت تشخیص بسیار بالایی دارند و کسی را که خلاف معیارهای انقلاب گام برمی دارند، نمی پذیرند و در مقابل او می ایستند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات ایران که با شعار جمهوریت پایه گذاری شده با کشورهای غربی فرق دارد، ما کشورمان را برپایه دموکراسی بنا نهاده ایم و همین را هم عمل می کنیم اما آنها فقط ادعای دموکراسی دارند و در عمل کاری که خود صلاح بدانند بی توجه به مردمشان انجام می دهند.

وی به تببین بایسته‌های رفتار نامزدها در جریان تبلیغات انتخاباتی بویژه در مناظرات تلویزیونی پرداخت و تاکید کرد: نامزدها نباید از چارچوب‌های اخلاقی خارج شده و به اتهام‌زنی و تهمت‌زنی آنچنان که قبلا شاهد بودیم، روی آورند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نامزدها در فرآیند تبلیغات باید از تحریک احساسات مردم خودداری کنند و از رفتارهای هیجانی و نیز احساسی کردن فضا پرهیز کنند؛ گرچه این پدیده به منظور افزایش مشارکت خوب است، اما اگر مبتنی بر واقعیت نباشد نوعی عوام فرینی به حساب می‌آید.

وی به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: از دادن وعده‌های غیرممکن اجتناب کنند و وعده‌هایی بدهند که در دوران ریاست جمهوری قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

داداشی گفت: مشارکت حداکثری در رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری تیری به سوی دشمنان و خنثی کردن توطئه های شوم آنان برای ملت پر افتخار ایران اسلامی است و حضور پرشور مردم در عرصه بین المللی هم می تواند پشنوانه قوی برای رئیس جمهور بعدی باشد.

رئیس جمهور آینده نباید منافع ملی را فدای نگاه به غرب کند

در ادامه این برنامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا اظهارکرد: در این شهرستان با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور بیش از ۷۰ درصدی مردم پای صندوق های رای کار بزرگی در پیش داریم، زیرا مردم ما بسیار آگاه هستند و نخواهند گذاشت دشمنان شاد شوند.

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده افزود: در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هر هفته پنج شنبه ها جلسات مدونی با حضور کارشناسان در حوزه های مختلف در راستای تبیین انتخابات و حضور مردم برگزار می شود که با استقبال خوبی مواجه است.

وی ادامه داد: دشمنانی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات ترغیب می کنند، دغدغه این مردم را ندارند و تنها به دنبال منافع خود از راه ایجاد شکاف بین مردم و نظام هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا شرکت حداکثری در انتخابات را زمینه ساز انتخاب فرد اصلح دانست و گفت: مشارکت حداکثری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، زمینه را برای اقتدار نظام در عرصه های بین المللی و رفع مشکلات جامعه هموارتر می کند.

حجت الاسلام رضا زاده با بیان اینکه امروزه در سطح منطقه هیچ حرکتی بدون در نظر گرفتن سیاست جمهوری اسلامی انجام نمی شود، بیان کرد: نگاه رییس جمهور آینده نیز باید ارتقای بیش از پیش جایگاه کشور در سطح جهانی و تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: جامعه ما در شرایط کنونی نیاز به رییس جمهوری دارد که نام ایران و انقلاب اسلامی را بیش از پیش در مجامع بین المللی پر آوازه کند و جلوی توسعه فرهنگ غربی را بگیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا تصریح کرد: تمدن اسلام با انقلاب شکوهمند اسلامی تجدید حیات پیدا کرد و اکنون وظیفه نخبگان و عالمان جامعه است تا اندیشه تمدن نوین اسلامی را پیگیری و اجرایی کنند.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما