شناسهٔ خبر: 66611964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور کاروان های زیر سایه خورشید در ۱۱۰ برنامه فرهنگی همدان

همدان-ایرنا- مسوول شبکه جوانان رضوی استان همدان گفت: ۱۱۰ ویژه برنامه فرهنگی در استان با حضور کاروان های زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

رضا مرتضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید را تبیین معارف رضوی و نشر فرهنگ محبت، مهرورزی و کرامت خاص امام رضا (ع) برای ما شیعیان اعلام و اظهار کرد: علاوه بر حضور معنوی کاروان‌های زیر سایه خورشید خدمات اجتماعی نیز به مردم ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی کاروان های زیر سایه خورشید با رویکرد اجتماع محور پیش بینی شده است ادامه داد: برگزاری جشن‌های بزرگ اجتماع دختران خورشید هشتم ویژه دختران و بانوان، برگزاری اجتماعات خواهر برادری در برخی نقاط استان، برگزاری اجتماعات خانواده‌های معظم شهدا، حضور در جمع دانش آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان، برگزاری آئین‌های اهتزاز پرچم‌های رضوی از جمله برنامه‌های ایام دهه کرامت در همدان است.

مسوول شبکه جوانان رضوی استان همدان افزود: کاروان‌های سایه خورشید برای چهاردهمین سال پیاپی در دهه کرامت از ابتدای تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در همه شهرستان های استان برای اجرای برنامه های فرهنگی حضور دارند.

مرتضایی تشریح کرد: خادمان آستان امام هشتم(ع) در قالب کاروانهای زیر سایه خورشید با حضور در بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها، پرورشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، منازل شهدا و بیماران پرچم گنبد منور رضوی را با خود همراه می‌برند و فضای معنوی زیبایی را برای مردم رقم می‌زنند.

مسوول شبکه جوانان رضوی استان همدان گفت: حضور در مراکز درمانی و دلجویی از بیماران، حضور در ندامتگاه‌های سطح استان و حضور در جمع مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از جمله مهمترین عناوین برنامه و جشن‌های پیش بینی شده در ایام دهه کرامت با حضور کاروان زیرسایه خورشید در سطح استان است.

حضور کاروان های زیر سایه خورشید در ۱۱۰ برنامه فرهنگی همدان

مرتضایی اظهار کرد: برگزاری این برنامه‌ها با ارائه خدمات اجتماعی در حوزه‌های مختلف اعم از تسویه حساب بیماران نیازمند در مراکز درمانی، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، اعطای مرخصی تشویقی، هدایای ویژه و بخشودگی اضافه خدمت به پرسنل نیروهای مسلح، ارائه خدمات در قالب میز خدمت توسط دستگاه‌های مختلف دولتی در دهه کرامت، طبخ و توزیع نان صلواتی در نقاط محروم استان و ارائه خدمات پزشکی رایگان از مهمترین خدمات اجتماعی است که همزمان با برگزاری جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در سطح استان به اقشار مختلف مردم ارائه می شود.

وی ادامه داد: اهتزاز پرچم متبرک به نام حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در چهار راه پژوهش، برگزاری جشن گلریزان خانواده‌های زندانیان، بازدید از زندان همدان و دیدار با خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر و استقبال و سرکشی در مرکز نگهداری از بانوان سالمند از جمله برنامه‌های شبکه جوانان رضوی در ایام دهه کرامت است.

مسوول شبکه جوانان رضوی استان همدان گفت: برپایی اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ همزمان با سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، روز اول تا یازدهم ذی‌القعده، مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

دهه کرامت ۱۱ روز دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در یک ذی‌القعده آغاز می شود و با ولادت برادر بزرگوارش حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یک ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنج ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

نظر شما