شناسهٔ خبر: 58127565 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت ۳۴۰۰ مدرسه هیات امنایی در کشور

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: سه هزار و ۴۰۰ مدرسه هیات امنایی با حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور داریم که با نگاه جدید به سمت افزایش تعداد دانش آموزان و رویکرد نوین در هدایت مدارس پیش می‌رویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، احمد محمود زاده روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به هفته مشارکت‌های مردمی ( ۲۴ تا ۳۰ دی)، افزود: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این هفته، سه نوع برنامه تدارک دیده است که بازنگری در آیین‌نامه‌ها، برنامه‌ها و اهداف از جمله این اقدامات است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طراحی و تدوین نظام جامع مشارکت با درنظر گرفتن نقش مردم و سایر ارکان تعلیم و تربیت، پرداختن به نقش خیران و گروه‌های جهادی، تنظیم آیین‌نامه شیوه مشارکت‌ها و سیاست‌گذاری برای مردمی سازی از جمله اقدامات است.

محمودزاده اضافه کرد: طراحی مدل جدید از مدارس هیات امنایی، پرداختن به موضوعات در حوزه مدارس غیردولتی از حکمرانی‌ها تا صلاحیت عمومی و حرفه‌ای و تولید الگوهای راهبردی براساس سند تحول در آموزشگاه‌ها و موسسات زبان تا مدل طراحی متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ متناسب با زیست بوم خود مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نظارت بر محتواهای ارائه شده مکمل، شهریه و رویکردهای فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مطلوبیت فضا در ایجاد انگیزه دانش آموزان گفت: در قانون مدارس غیردولتی نیز به این امر اشاره شده که مدرسه باید دارای استانداردهای خاص فضا باشد همچنین سند تحول بنیادین به ضرورت اهمیت به فضای فیزیکی مدرسه اشاره کرده است؛ براین اساس، سال گذشته ورود خوبی به این حوزه داشتیم و امسال به ۸۷۳ مدرسه غیردولتی اجازه فعالیت داده نشده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های در حال فعالیت باید استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری در حال تحصیل هستند که مسائل آموزشی و پرورشی این مناطق در حال بررسی است تا به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی این مناطق کمک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: ۳۲ شورای مدارس در کل کشور وجود دارد و بیشتر شوراها در استان فارس و کمترین شوراها در شهر تهران فعالیت دارند.

محمودزاده با تاکید براینکه از شوراها به دنبال کسب درآمد نیستیم، افزود: در ارکان شورا تغییراتی ایجاد کردیم و پیشنهاد دادیم که شوراها در وزارتخانه هم باشند تا زمینه تحقق اهداف آموزش و پرورش فراهم شود.

تصویب مدارس مجازی برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

وی درباره تصویب مدارس مجازی گفت: تعدادی از دانش آموزان که بازمانده از تحصیل هستند را در این مدارس آموزش می‌دهیم تا آموزش از راه دور و مدرسه مجازی از درصد این دانش آموزان بکاهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره پیگیری بیمه معلمان مدارس غیردولتی گفت: موضوع بیمه این افراد به ویژه در مناطق محروم مورد توجه است و با وزارتخانه آموزش و پرورش نیز تفاهم‌نامه‌هایی برای سال تحصیلی آینده امضا می‌شود تا «بیمه تکمیلی» همکاران مدارس غیردولتی انجام شود.

توقف فعالیت ۲۰۰ موسسه غیرمجاز

وی درباره فعالیت بدون مجوز موسسات هم گفت:  فعالیت موسسات نظارت می‌شود و در این راستا، فعالیت ۲۰۰ موسسه بدون مجوز متوقف شد.

نظر شما