شناسهٔ خبر: 58131514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بیش از ۳ هزار مدرسه هیئت امنایی در کشور فعالیت می‌کنند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ۳۴۰۰ مدرسه هیئت امنایی با حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور داریم که با نگاه جدید به سمت افزایش تعداد دانش‌آموزان و رویکرد نوین در هدایت مدارس پیش می‌رویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، احمد محمودزاده امروز _سه‌شنبه بیستم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به هفته مشارکت‌های مردمی (بیست‌وچهارم تا سی‌ام دی‌ماه)، اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این هفته، سه نوع برنامه تدارک دیده که بازنگری در آئین‌نامه‌ها، برنامه‌ها و اهداف از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: طراحی و تدوین نظام جامع مشارکت با درنظر گرفتن نقش مردم و سایر ارکان تعلیم و تربیت، پرداختن به نقش خیران و گروه‌های جهادی، تنظیم آئین‌نامه شیوه مشارکت‌ها و سیاست‌گذاری برای مردمی‌سازی از جمله اقدامات است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: طراحی مدل جدید از مدارس هیئت امنایی، پرداختن به موضوعات در حوزه مدارس غیردولتی از حکمرانی‌ها تا صلاحیت عمومی و حرفه‌ای و تولید الگوهای راهبردی بر اساس سند تحول در آموزشگاه‌ها و مؤسسات زبان تا مدل طراحی متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ متناسب با زیست بوم خود مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: نظارت بر محتواهای ارائه شده مکمل، شهریه و رویکردهای فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

تحصیل ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مناطق آزاد تجاری

محمودزاده درباره مطلوبیت فضا در ایجاد انگیزه دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در قانون مدارس غیردولتی نیز به این امر اشاره شده که مدرسه باید دارای استانداردهای خاص فضا باشد، همچنین سند تحول بنیادین به ضرورت اهمیت به فضای فیزیکی مدرسه اشاره کرده است، براین اساس، سال گذشته ورود مطلوبی به این حوزه داشتیم و در سال جاری به ۸۷۳ مدرسه غیردولتی اجازه فعالیت داده نشده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های در حال فعالیت باید استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری در حال تحصیل هستند که مسائل آموزشی و پرورشی این مناطق در حال بررسی است تا به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی این مناطق کمک شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: ۳۲ شورای مدارس در کل کشور وجود دارد و بیشتر شوراها در استان فارس و کمترین شوراها در شهر تهران فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال کسب درآمد از شوراها نیستیم، ادامه داد: در ارکان شورا تغییراتی ایجاد کرده و پیشنهاد دادیم که شوراها در وزارتخانه باشند تا زمینه تحقق اهداف آموزش‌وپرورش فراهم شود.

تصویب مدارس مجازی برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

محمودزاده درباره تصویب مدارس مجازی، گفت: تعدادی از دانش‌آموزان که بازمانده از تحصیل هستند را در این مدارس آموزش می‌دهیم تا آموزش از راه دور و مدرسه مجازی از درصد این دانش‌آموزان بکاهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیگیری بیمه معلمان مدارس غیردولتی، گفت: موضوع بیمه این افراد به ویژه در مناطق محروم مورد توجه است و با وزارت آموزش‌وپرورش نیز تفاهم‌نامه‌هایی برای سال تحصیلی آینده امضا می‌شود تا بیمه تکمیلی همکاران مدارس غیردولتی انجام شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره فعالیت بدون مجوز موسسه‌ها، اضافه کرد: نظارت بر فعالیت موسسه‌ها صورت می‌گیرد، در این راستا، فعالیت ۲۰۰ مؤسسه بدون مجوز متوقف شد.

منبع: ایرنا

نظر شما