شناسهٔ خبر: 57153263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر نظریه جدایی دین از سیاست است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، دین را عضوی جدا نشدنی از سیاست دانست و گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی خط بطلانی بر نظریه جدایی دین از سیاست کشید و با اینکار هجوریت را از قرآن و اهل بیت دور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا ادیانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا در سالن شهدای ناجا رشت با بیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین میراث پیغمبر است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: یکی از اهداف انبیاء و اهل بیت(ع) این بود که جامعه‌ای تشکیل شود که اهل تذهیب بوده و دانا و توانا باشند به این دلیل قرآن و اهل بیت(ع) بعد از پیامبر دچار مهجوریت شدند.

وی دین را عضوی جدا نشدنی از سیاست دانست و گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی خط بطلانی بر نظریه جدایی دین از سیاست کشید و با اینکار هجوریت را از قرآن و اهل بیت(ع) دور کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با تأکید بر ضرورت توجه به نگاه نظام‌سازی و تربیت جامعه قرآنی در جامعه اسلامی افزود: جامعه دینی باید به قرآن با نگاه نظام‌سازی و تربیت جامعه اسلامی نگاه کند، در این صورت هیچ موفقیتی در حوزه قرآنی حاصل نمی‌شود زیرا اگر به مفاهیم واقعی قرآن عمل می‌شد به امیرالمؤمنین علی (ع) ظلم نمی‌شد.

ادیانی نقش تعالیم قرآن در پیروزی و ماندگاری جمهوری اسلامی را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: به برکت قرآن، بزرگ‌ترین انقلاب دوران معاصر و نظام جمهوری اسلامی به عنوان تجربه جدید در نظام اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه قرآن به ما می‌گوید که هرگز با دشمنان سازش نکنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل اختلاف و دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی بر سر همین مسئله است، زیرا ما سعی داریم مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) را در این قطعه از جهان اجرایی کنیم زیرا  قرآن می‌گوید نظام و حکومتی که برخاسته از مفاهیم قرآن نباشد مشروع نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به دلایل ایجاد فتنه در کشور توسط استکبار جهانی گفت: مهم‌ترین عامل ایجاد فتنه در کشور توسط دشمن عدم سازش رهبری و ملت ایران با مستکبران است چون  اگر حادثه مرگ این دختر پیش نمی‌آمد مسئله دیگری را بهانه‌ای برای فتنه ایجاد می‌کردند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

نظر شما