شناسهٔ خبر: 66837714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر:

شرایط برگزاری انتخابات باشکوه در استان بوشهر فراهم می‌شود

بوشهر- رئیس ستاد انتخابات استان بوشهرگفت: شرایط برگزاری انتخابات باشکوه در استان بوشهر فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت رئیس جمهور مردمی و خستگی ناپذیر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان به تمهید مقدمات برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: کلیات برنامه زمانبندی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطابق با اصل ۱۳۱ قانون اساسی از سوی ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به فرمانداران و تشکیل هیأت‌های اجرایی مرکزی و شهرستانی در ۱۰ خرداد ماه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: زمان ثبت نام داوطلبان ۵ روز از زمان انتشار دستور شروع انتخابات از ۱۰ لغایت ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: همچنین رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به مدت هفت روز از ۱۵ تا ۲۱ خرداد ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ اسامی نامزدها توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد بیان کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها از ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه ۱۴۰۳ به مدت ۱۵ روز است و ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها هفت تیرماه تعیین شده است

پورات عنوان کرد: مجموع زمان انجام فرایندها از ۱۰ خرداد تا ۸ تیر ماه به مدت ۳۰ روز است که در صورت لزوم انجام مرحله دوم انتخابات، یک روز در ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

نظر شما