شناسهٔ خبر: 66837659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفای گیلان عنوان کرد

آورده ۴۵۴ میلیاردی سفر رئیس‌جمهور برای پروژه های فاضلاب گیلان

طاهره رفعتی

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اجرای پروژه‌های مصوب سفر شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور به استان در سال ۱۴۰۰، گفت: از ۸۹۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای پروژه‌های فاضلاب استان، تاکنون ۴۵۴ میلیارد تومان تامین و تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

علیرضا غیاثی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در استان گیلان، اظهار کرد: طی سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان در سال ۱۴۰۰، اجرای شش پروژه فاضلاب و یک طرح مطالعاتی به تصویب رسید.

وی پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر بندرانزلی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز را ۸۶.۲ درصد و شهر آستارا با ظرفیت ۶۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز را ۴۰ درصد اعلام و اظهار کرد: از مبلغ کل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب، ۲۴۵ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته که توانستیم برای تکمیل پروژه‌های مذکور استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر شهر رشت با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را ۹۲ درصد دانست و خاطرنشان کرد: از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر با تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان توانستیم سازه‌های تصفیه خانه را تکمیل و بخش اعظم تجهیزات را نیز خریداری کنیم که مجموع این اقدامات منجر به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پروژه شده است.

غیاثی درخصوص تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا نیز عنوان کرد: بهسازی زمین محل اجرای پروژه به پایان رسیده و احداث سازه‌ها و تکمیل آن در دستور کار است؛ همچنین پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه در حال حاضر ۱۴ درصد است.

وی در مورد احداث تأسیسات فاضلاب شهر رشت نیز گفت: از مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب، ۱۸۴ میلیارد تومان تخصیص یافته که بخش اضطراری لجن تصفیه‌خانه فاضلاب فخب، اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث سه باب ایستگاه پمپاژ اصلی PSA، PSV و  PSZرا با ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی به انجام رسانده‌ایم و با توجه به تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده در مراحل بعدی، تکمیل پروژه‌ها را به پیش خواهیم برد.

مدیرعامل آبفای گیلان با تاکید بر حفظ اکوسیستم حاکم بر تالاب بین‌المللی انزلی و اهمیت حفظ آن، افزود: مطالعه و تهیه طرح جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب روستاهای پیرامون تالاب انزلی توسط آبفای کشور و استان با ۸۵ درصد پیشرفت در حال انجام است که پس از آن برای اجرایی شدن آن اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به گیلان، ۶ مصوبه برای حفظ محیط زیست از طریق اجرای طرح‌های فاضلاب استان به تصویب رسید که پروژه تهیه طرح جمع‌آوری و بازچرخانی آب تصفیه شده در تصفیه خانه فخب برای مصارف مختلف صنعتی، کشاورزی و... توسط آبفا، سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرداری رشت و ارائه نتیجه به کارگروه احیاء تالاب انزلی و رودخانه‌های رشت یکی از این طرح‌ها بود.

غیاثی اضافه کرد: با توجه به شرایط زیست محیطی شهر و روستاهای استان گیلان تخصیص به موقع اعتبارات می‌تواند نقش مهمی در برآورده شدن ملزومات این امر مهم داشته باشد که ضمن تشکر از پیگیری‌های مسئولان استان و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن این مهم تحقق یابد.

انتهای پیام

نظر شما