شناسهٔ خبر: 51691651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی در میزگرد دفاع پرس:

یوم الله ۹ دی ظرفیت و توانمندی ملت ایران در پرتو ولایت فقیه را نشان داد

سرهنگ کریمی گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود به جهانیان اثبات کرد مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو ولایت‌فقیه از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردار است که به راحتـی می‌تواند هر توطئه و فتنه‌ای را به‌موقع و هوشمندانه خنثی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در میزگرد «یوم الله ۹ دی» با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و مردم در انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی دو عنصری که همواره کشور را از شر توطئه های دشمنان نجات داده ولایت فقیه و حضور مردم است و هرکجا که به ولایت اعتماد کردیم و حضور مردم در صحنه وجود داشته با موفقیت از پیچ های تاریخی عبور کردیم و هرکجا به حرف ولایت گوش نداده ایم و مردم را نادیده گرفتیم دچار خسران و خسارت های بزرگی شده ایم که فتنه ۸۸ و ایجاد شدن یوم الله ۹ دی مصداق بارز این مسئله است.

وی افزود: در ایجاد شدن فتنه ۸۸ خواص و عده ای از فتنه گران زمانی که به حرف ولایت فقیه گوش ندادند دشمنان داخلی و خارجی با القای شبهات و عملیات های روانی به دنبال تحریک مردم و کشاندن آنها به خیابان شدند که در نهایت موجب بی حرمتی به ارزش های اسلامی شدند و همین بی حرمتی به ارزش های اسلامی موجب شد مردم روز به روز هوشیارتر و آگاه تر شوند و صف خود را از فتنه گران جدا سازند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در نهایت با اقدام بسیار زشت و محکومانه ای که فتنه گران در روز عاشورا به امام حسین(ع) و ارزش های دینی کردند مردم با حضور حماسی خود در یوم الله ۹ دی مشت محکمی بر دهان فتنه گران کوبیدند و بار دیگر با آرمان های نظام اسلامی، ولایت فقیه و شهدا تجدید میثاق کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران با حضور حماسی، بصیرانه و معنادار خود در یوم‌الله ۹ دی تمام نقشه‌ها و توطئه‌های بیش از ده ساله دشمنان را خنثی کردند و مسیر انقلاب اسلامی را از انحراف نجات دادند و حضور ملت موجب نا امیدی آمریکائی‌ها شد و ملت با حضور خود در صحنه به دنیا نشان داد بر سر ارزش های اسلامی و آرمان های اصلی انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارد.

وی اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در یوم الله ۹ دی نشان از حسینی بودن و عاشورایی بودن ملت است و بزرگترین درسی که می توان از یوم الله ۹ دی گرفت راهگشا بودن ولایت است و این نعمت بزرگ الهی همواره مثل چراغ و ستاره ای پر فروغ راه و مسیر حق و حقیقت را به ملت نشان می دهد.

کریمی با بیان اینکه مهمترین دستاورد یوم الله ۹ دی اقتدار، امنیت و وحدت ملت ایران است، گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود  به جهانیان اثبات کرد مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو ولایت‌فقیه از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردار است که به راحتـی می تواند هر توطئه و فتنه‌ای را به‌موقع و هوشمندانه خنثی کنند.

وی تأکید کرد: حماسه و یوم الله ۹ دی سرمایه اجتماعی نظام اسلامی یعنی همان مردم را به رخ دنیا کشید و ۹ دی پشتوانه عظیم مردمی به خوبی نشان داده شد و امروز رمز و راز ماندگاری سرمایه اجتماعی مردمی وجود نعمت ولایت است و در واقع آن چیزی که ماندگاری سرمایه اجتماعی را در این سالها رقم زده وجود ولایت همراه با معنویت است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر‌نشان کرد: یکی از ضرورت های مهم امروز جامعه و نسل جدید بازخوانی وقایع و حماسه های انقلاب اسلامی است که یوم الله ۹ دی از اهمیت ویژه‌ای دارد و لذا بر همه ما و خصوصا نخبگان دانشگاهی و افرادی که دارای تریبون هستند لازم است ابعاد مختلف وقایع و حماسه های انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنند و اینجا اهمیت و جایگاه جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند به وضوح مشخص می شود.

انتهای پیام/

نظر شما