شناسهٔ خبر: 67383061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

خارج ساختن توده ۵ و نیم کیلویی از شکم یک بیمار در کرمان

یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری، از خارج کردن موفقیت آمیز توده پنج و نیم کیلو گرمی از شکم یک بیمار در اتاق عمل ارولوژی بیمارستان شهید باهنر کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ دکتر امیر پاک منش سرپرست این تیم جراحی گفت: این توده در غده آدرینال شکمی قرار داشت؛ که تقریبا تمام شکم را درگیر کرده و کلیه را به داخل لگن و روده ها فرستاده بود و همچنین طحال بیمار را درگیر کرده بود.

وی اظهار کرد: این عمل جراحی با همکاری متخصص بیهوشی خانم دکتر نعیمی و همکاران دستیار در اتاق عمل ارولوژی بیمارستان شهید باهنر انجام شد.

این متخصص اورولوژی بیان کرد: با توجه به خراب بودن کلیه دیگر بیمار، در یک نوبت به طور کامل و بدون هیچ آسیبی توده خارج و بیمار بدون نیاز به دیالیز در حال زندگی می باشد.

دکتر پاک منش در پایان افزود: این گونه اعمال جراحی در ایران و خصوصا در بیمارستان شهید باهنر با وسعت بیشتر از این هم انجام شده است.ولی خارج کردن این توده در نوع خود در ایران کم نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات محدود این گونه عمل ها در ایران، این عمل هم با بهترین حالت ممکن انجام و بیمار بدون هیچ گونه مشکل جسمی بعد از گذراندن دوران درمانی به زندگی عادی بازگشته است.

نظر شما