شناسهٔ خبر: 51681894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در میزگرد تخصصی «یوم الله ۹ دی و جنگ روایت ها» مطرح شد؛

حماسه ۹ دی برخواسته از روایتگری صحیح و روشنگری بود/فتنه ۸۸ یک جریان تاریخی برای شناخت دشمن است

یاری کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: فتنه ۸۸ یک جریان تاریخی برای شناخت دشمن است و یکی از مسائل مهمی که با کار علمی و پژوهشی باید از فتنه ۸۸ بیرون بیاید دشمن‌شناسی است و این یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه است و مردم باید دشمن‌شناسی را به خوبی بیاموزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در آستانه فرا رسیدن نهم دی ماه روز میثاق امت با ولایت و به منظور تبیین ابعاد مختلف شکل گیری حماسه نهم دی مردم ایران در سال ۸۸  میزگرد تخصصی «یوم الله ۹ دی و جنگ روایت ها» با حضور جمعی از کارشناسان،اساتید دانشگاه و فعالین فرهنگی و سیاسی برگزار شد.

در این میزگرد تخصصی سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، دکتر محمد جواد یاری از اساتید برجسته دانشگاه، دکتر عباس خسروانی کارشناس برجسته سیاسی و از فعالین رسانه ای، ابوالفضل ربیعی مسئول بسیج مداحان استان مرکزی و تعدادی از فعالین فرهنگی و رسانه ای دیگر نیز حضور داشتند.

روایتگری صحیح، انقلاب اسلامی را در برابر توطئه ها بیمه می کند

عباس خسروانی کارشناس مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در این میزگرد با اشاره به اهمیت مسئله تبیین و روایت صحیح یوم الله ۹ دی گفت: یکی از نقاط مغفول در جامعه رسانه ای ما روایت گری صحیح است و امروز با جنگ روایت ها مواجه هستیم که مفصل باید به آن بپردازیم چراکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خیلی تاکید بر این مسئله کردند و فرمودند که ما یکی از عرصه هایی که ضعف داریم جنگ روایت هاست، اگر شما تاریخ انقلاب را روایت نکنید دیگران روایت می‌کنند و آن گونه که دلشان می‌خواهد می گویند و این مسئله جنگ اراده‌ها و جنگ روایت ها دو موضوع بسیار مهم و چالشی ما در عصر حاضر است.

وی افزود: پرداختن به تحولات تاریخ انقلاب به خصوص تاریخ معاصر از جمله موضوع و رخداد یا حماسه ۹ دی ضرورت مهم است و ضمن این که حضرت آقا تاکید کردند که باید روایت بشود باید به خوبی تحلیل شود و این یک وظیفه مهم جریان انقلابی و رسانه ها است که باید به آن توجه ویژه شود و ریشه ها و چالش ها در حماسه ۹ دی باید توصیف و تحلیل شوند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: متأسفانه در حماسه ۹ دی ما در روایت آن خوب ظاهر نشدیم و با ضعف رسانه ای که داشتیم روایت دشمن در حال غلبه شدن بود و اگر رسانه‌های سنتی از جمله تریبون نماز جمعه و ائمه جماعت و مساجد نبود قطعاً رسانه های نوین ما کم آورده بودند و این مسئله مهمی است که باید در تحلیل حماسه ۹ دی آن را را جدی بگیریم.

حماسه ۹ دی برخواسته از روایتگری صحیح و روشنگری بود

وی بیان کرد: ما در بحث ۹ دی با دو مقوله یا دو پایه و اساس انقلاب اسلامی جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی سرو کار داریم  و نقطه پیوند بین جمهوریت و اسلامیت نظام ولایت فقیه است و آنچیزی که ما باید برای نسل های آینده به خوبی روایت کنیم حراست از جمهوریت و اسلامیت نظام با پیشرانی ولایت فقیه است و این یک فرمول مهم برای روایت خوب حماسه نهم دی ماه است و البته حضور مردم در عرصه میدان برای ما یک نقطه قوت است که باید آن را به خوبی روایت کنیم.

خسروانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب ریشه تاریخی با گذشته نزدیک و گذشت دور ایران تا عصر مشروطه دارد و لذا این بیانیه بسیار مهم و ریشه دار است چراکه یکی از تأکیدات بیانیه این است که یک دوره یا یک لحظه بدون خیانت به آرمان‌های انقلاب را پشت سر گذاشتیم و این یک جمله کلیدی در بیانیه است.

وی افزود: در تاریخ انقلاب‌ها ، تعداد انقلاب های به معنای واقعی درعلوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی رخ داده بسیار کم تعداد است و از بین همین انقلاب هایی که در تاریخ اتفاق افتاده اکثریت آنها یا از بین رفته اند یا دچار استحاله و یا به اهداف و آرمان‌های خود نرسیدند و از انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و تحولات و انقلاب های عربی اینگونه است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به طور مثال انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه نهایتاً به حکومت دیکتاتوری ناپلئون بناپارت منجر و انقلاب منتهی به دیکتاتوری می شود و همچنین در روسیه هم اینگونه است که انقلاب حزب کمونیست که برای برابری و یکسان سازی حقوق آمده بود منحصر به اعضای حزب کمونیست می شود.

وی اضافه کرد: معنی این تحولات این است که اگر ما بر اساس سنت الهی و سنتی که در تاریخ بوده از انقلاب اسلامی حراست و دفاع نکنیم و روایت خوب از وقایع انقلاب نداشته باشیم هیچ وعده ای وجود ندارد که انقلاب ما هم دچار استحاله نشود و در تاریخ معاصر ایران هم دوبار تجربه کردیم که انقلاب مشروطه با وجود مجاهدت های فراوان علما نهایت آن منتهی شد به حکومت دیکتاتوری رضا شاه که نهضت ملی شدن صنعت نفت هم علیرغم مجاهدت های جریان مذهبی و ملی به بازگشت محمد رضا شاه و کودتاه ۲۸ مرداد ختم می شود.

خسروانی با اشاره به ریشه های فتنه ۸۸ گفت: روایت انقلاب اسلامی و خصوصا وقایعی چون فتنه ۷۸ و ۸۸ یک عقبه تاریخی دارد و این یک طرح مسئله است و ما در یوم الله ۹ دی توانستیم به پشتوانه تجربیات تاریخی و مهمتر از آن پشتوانه ولایت فقیه که خلاء های گذشته را جبران کرد این پوشش را انجام می دهد و صحنه را میدان داری می کند و مانعی بزرگ برای سقوط یا استحاله نظام اسلامی می شود.

وی افزود: در فتنه سال ۸۸ نوع سومی از استعمار را شاهد بودیم که به شکل ماهرانه ای در کشور عملیاتی شد و اینکه می گوییم نوع سومی از استعمار انجام شد بعد از استعمار اول به نام استعمار کهن که با ورود نظامی به کشورها آن را تحت اشغال در می آوردند و استعمار دوم به نام استعمار نو که اشغال کشورها برای آن صرفه اقتصادی نداشت و به دنبال این بودند که حاکمیت را از آن خود کنند و آدم های خودشان را در مسئولیت ها بر سر قدرت بیاورند و عملا اداره کشور را در اختیار بگیرند و این نوع استعمار در تاریخ موارد بسیار دارد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: استعمار نوع سوم که با عنوان استعمار فرانو از آن یاد می شود استعمارگران دیگر زیاد به دنبال انتصاب افراد خود در مسئولیت ها نیستند بلکه در این نوع استعمار بر روی ذهن ها تمرکز می شود و اگر بتوانیم اذهان مردم را از آن خود کنیم عملا کشور در اختیار و خدمت ماست و اگر بتوانیم افکار عمومی را در اختیار بگیریم عملا کشور و منابع آن در اختیار ما قرار می گیرد و در آن صورت می توانیم هرآنچیزی که می خواهیم در آن پیاده سازی کنیم.

وی افزود: لذا امروز در اختیار قرارگرفتن اذهان مردم از مسئله بسیار مهمی برخوردار است واستعمار فرانو بر روی ذهنیت ها تأثیرگذاری می کند و در فتنه سال ۸۸ و یوم الله ۹ دی دقیقا با یک جریان استعمار فرانو مواجه بودیم.

خسروانی ادامه داد: در سال ۸۸ دشمنان آمدند روایت خودشان را از ماجرای اتفاقات انجام شده بر اذهان عمومی حاکم کردند و با روی کار آوردن کلید واژه تقلب به گونه ای مردم را تحریک کردند که قطعا تقلب رقم خورده و روزهای ابتدای تجمعات بعد از انتخابات به هیچ عنوان با تجمعات شکل گرفته با روزهای منتهی به ۹ دی قابل مقایسه نیست و دلیل آن مسئله روایتگری است که روزهای ایتدای شکل گیری فتنه ۸۸ جبهه روایتگری انقلاب دچار شک شده بود و نمی دانست چه اقدامی انجام دهد و اولین تجربه او بود و لذا آنچیزی که شبکه های خارجی گفتند غالب شد و مردم هم به این روایت گری پیوستند.

تنها راه مقابله با فتنه روشنگری است

وی بیان کرد: در روزهای منتهی به یوم الله ۹ دی با روایت ها و روشنگری های جریان انقلاب اسلامی شاهد فروکش کردن فتنه هستیم و لذا تنها راه مقابله با فتنه روشنگری است و برخورد نظامی و امنیتی جایگاهی ندارد و این نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی  با تأکید بر اینکه روشنگری راه مقابله با فتنه است،گفت: در فتنه ۸۸ وقتی روشنگری آغاز می شود حجم جمعیت در خیابان روز به روز کاهش پیدا می کند و این یک درس عبرت برای مدیریت های آینده است و جریان انقلابی باید در موضوع روایتگری روایت خود را انجام دهد.

وی با اشاره به نقش رهبری در مدیریت فتنه ۸۸ گفت: مقام معظم رهبری با مطرح کردن کلید واژه نظام اسلامی متعلق به خود مردم است انقلاب اسلامی را بار دیگر بیمه کردند و این جمله بسیار مهمی است و قرار نبوده و نیست و نخواهد بود نظام اسلامی انحصار در عده ای خاص باشد و لذا انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و رهبری با مطرح کردن این کلید واژه مردم را برای حراست از انقلاب به میدان آوردند.

خسروانی تأکید کرد: مقام معظم رهبری با مطرح کردن اینکه امتیاز نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم است بسیج مردمی را از کف جامعه راه انداختند.

وی با اشاره به رفتارهای تناقض گونه فتنه گران در ۸ ماه فتنه گری بیان کرد: خطای راهبردی جریان فتنه که مرتبا دچار تناقض شده بود و صحبت از آزادی و دموکراسی جریان فتنه که خود آن به هیچ کدام از اصول آزادی و دموکراسی پایبند نبودند برای مردم قابل تحمل نبود و به طور مثال جریان فتنه صحبت از قانون می کرد اما پای میز قانون نمی نشست و متعهد به قانون نبود و یا شعار اسلام و دیانت میداد اما به هیچکدام پایبند نبودند و این دست غیبی کمک الهی بود که دست شیطانی جریان های فتنه گر برای مردم رو شد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در سال ۸۸ در زمینه روایتگری دچار ضعف بودیم اما به مرور آن را جبران کردیم ولی امروز بیشتر به آن نیاز داریم و مقام معظم رهبری در این خصوص جهاد تبیین را مطرح کردند و امروز همه ارکان جریان های انقلابی باید وارد عرصه ای به نام جهاد تبیین شوند و البته این جهاد تبیین روش ها وابزار خود را دارد که باید به خوبی به آن توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی همچنان در جریان است و لذا جهاد تبیین به این منظور استفاده شده و امروز با توجه به اینکه در گام دوم با نسلی مواجه هستیم که نسل نو است به جهاد تبیین بیشتر نیاز داریم چراکه نسل جدید نسلی نو است و نسل گام اول با نسل گام دوم بسیار متفاوت است و این یک فرصت است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

پیام ۹ دی تبعیت از ولایت و ایستادگی ملت بر ارزش های اسلامی است/ هیئت های مذهبی در یوم الله ۹ دی خوش درخشیدند

ابوالفضل ربیعی مسئول بسیج مداحان استان مرکزی در این میزگرد با اشاره به اهمیت جایگاه یوم الله ۹ دی گفت: حماسه نهم دی ماه که مصادف با سالروز حماسه آفرینی و نمایش اقتدار و بصیرت ملت ایران درس های فراوانی در آن نهفته که امروز باید به خوبی تبیین شود چراکه ملت ایران با زمان شناسی و بصیرت علاوه بر اینکه وحدت و اقتدار را بار دیگر در کشور حاکم کردند موجب خنثی نمودن توطئه های دشمنان برای ایجاد فتنه شدند.

وی افزود: دشمن در فتنه سال ۸۸ با برنامه ریزی ۱۰ ساله از ایجاد جنگ روانی به دنبال جنگ نظامی بود که با مدیریت هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم تمام راهبردهای دشمنان با شکست روبه رو شد چراکه دشمنان قسم خورده ملت ایران در سال ۸۸ با زدن نقاب نفاق به دنبال راه انداختن انقلاب نرم در راستای استحاله نظام اسلامی بودند و توطئه های آشکار و خاموش دشمنان با حرکت خودجوش ملت ایران تمام نقشه های آنها نقش برآب شد.

مسئول بسیج مداحان استان مرکزی اظهار کرد: حرکت حماسی ملت ایران در یوم الله ۹ دی برای دفاع از ولایت فقیه، آرمان های شهدا و راه امام خمینی(ره) بود و زمانی که فتنه گران در عاشورای ۸۸ به ارزش های اسلامی بی حرمتی کردند ملت ایران برای دفاع به صحنه آمدند و سیلی محکمی به فتنه گران زدند.

وی بیان کرد: پیام یوم الله ۹ دی پیام تبعیت از ولایت و ایستادگی ملت بر ارزش های اسلامی است و ملت ایران در طول ۴۲ سال مختلف با حضور خود در صحنه همواره حساسیت خود نسبت به ارزش های اسلامی را نشان داده اند و امروز حماسه ۹ دی به ما درس می دهد که برای عبور از مقاطع حساس و سرنوشت ساز نیازمند بصیرت همه جانبه و تبعیت محض از ولایت فقیه هستیم که باید در مقاطع پیش رو و گام دوم انقلاب مورد توجه ما باشد.

ربیعی ادامه داد: یوم الله ۹ دی ماه به ما درس می دهد که برای عبور از جنگ اقتصادی و جنگ روانی دشمنان تنها با مقاومت و ایستادگی بر روی ارزش ها موفق خواهیم بود و ملتی که حماسه های بزرگی در طول تاریخ انقلاب از آن بیرون آمده که یکی از آنها یوم الله ۹ دی ماه است قطعا برای او فشار تحریم و جنگ اقتصادی معنایی نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقشار مهمی که در یوم الله ۹ دی خوش درخشیدند و خوب ظاهر شدند هیئت های مذهبی بودند که در ادامه حرکت حماسی مردم بار دیگر دفاع از مکتب عاشورا و حماسه حسینی را در تاریخ ماندگار ساختند.

فتنه ۸۸ یک جریان تاریخی برای شناخت دشمن است

محمدجواد یاری کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در این میزگرد؛ با اشاره به مسئله روایتگری صحیح از وقایع انقلاب گفت: انقلاب اسلامی مشروعیت نظام سلطه‌گر و سلطه‌پذیر را به چالش کشید و یک جریان استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی را شکل داد استکبار که نمی‌توانست این وضعیت را تحمل کنند در طول ۴۲ سال گذشته فتنه‌های گوناگونی از جمله فتنه ۸۸ را به علیه کشور برنامه‌ریزی و اجرا کردند.

یاری اظهار کرد: فتنه ۸۸ بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری در این خصوص مطالب زیادی بیان کرده‌اند و اشاره نموده‌اند که آیندگان بعداً متوجه می‌شوند در سال ۸۸ چه فتنه بزرگی طراحی کرده بودند و از آن به‌عنوان یک اراده الهی یاد می‌کنند و دست قدرت الهی را در این یوم‌الله اشاره دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: فتنه ۸۸ یک جریان تاریخی برای شناخت دشمن است و یکی از مسائل مهمی که با کار علمی و پژوهشی باید از فتنه ۸۸ بیرون بیاید دشمن‌شناسی است و این یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه است و مردم باید دشمن‌شناسی را به خوبی بیاموزند.

یاری ادامه داد: در جنگ حق و باطل دو جبهه و آرایش بیشتر وجود ندارد و سکوت در این جنگ به معنای حمایت از باطل است و متأسفانه خواص در فتنه ۸۸ وارد میدان نشدند و برخی از آقازاده در فتنه میدان‌داری می کردند و آتش بیار فتنه شدند و قرار گرفتن دشمن در کنار خواص یک جنگ احزاب شکل داد و لذا فتنه ۸۸ درس های زیادی دارد که باید به آن ویژه توجه شود.

۹ دی نمادی از بصیرت مردم است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حماسه ۹ دی نشان داد که مردم تمام کننده هستند و لذا ۹ دی نمادی از بصیرت مردم است، گفت: یکی از دانشگاه های بین المللی در سال ۹۸ یک نظرسنجی انجام می دهد و اعلام می کند که تنها ۵ درصد مردم با جمهوری اسلامی مخالف هستند و اینگونه نیست که بگوییم در انتخابات اگر ۵۰ درصد شرکت کرده اند پس ۵۰ درصد دیگر مخالف هستند و این تحلیل غلط است چراکه دلایل مختلفی وجود داشت که باید به خوبی بررسی شود.

وی افزود: کشوری که بعد از ۴۲ سال ۹۵ درصد از مردم آن حامی اهداف و آرمان های آن باشند چشم انداز و آینده درخشانی دارد و این مسئله در تشییع پیکر شهید سلیمانی نمود داشت و مردم اثبات کردند برای انسانی مثل شهید سلیمانی که پرچم آزادی خواهی را در دنیا برافراشته کرد و نمادی از مکتب انقلاب ۵۷ است جایگاه آن در قلوب مردم کاملا قابل تقدیر است.

یاری بیان کرد: فتنه ۸۸ اثبات کرد که رشد سیاسی جامعه و مردم بالا است و همه اندیشمندان مهمترین دلیل شکست دشمن در فتنه ۸۸ را مدیریت ولایت فقیه و مردم عنوان می کنند.

وی گفت: حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر در یوم الله ۹ دی باور نکردنی بود و جالب تر آن بود که نسل حاضر در صحنه ۹ دی امام خمینی(ره) را ندیده بودند و لذا مردم برای اصل نظام اسلامی به خیابان ها آمدند و لذا نقش رهبری در راهبری و شناساندن صحنه نقش منحصر به فرد و مهمی بود.

یوم الله ۹ دی برشی غرور آفرین از تاریخ انقلاب اسلامی است

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه یوم الله ۹ دی برشی غرور آفرین از تاریخ انقلاب اسلامی است،افزود: مردم با حضورشان بسیاری از فتنه های ظاهری و پشت پرده را خنثی نمودند چراکه دشمنان در سال ۸۸ از طریق ایجاد جنگ داخلی به دنبال حمله نظامی به ایران بودند و دشمن از طریق جنگ نرم دنبال جنگ سخت بود و ۸ ماه برای شناخت بین حق و باطل زمان صرف شد که نهایتا در یوم الله نهم دی مردم تیر خلاص را به دشمنان زدند.

وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در مدیریت فتنه ۸۸ بیان کرد: هنر مقام معظم رهبری در مدیریت فتنه ۸۸ این بود که پایگاه اجتماعی فتنه گران را با روشنگری از مردم جدا کرد چراکه برخی ها دچار تناقض شده بودند و با وجود برخی از خواص در فتنه ۸۸ حق و باطل در هم آمیخته شده بود.

یاری با اشاره به اینکه حماسه بی نظیر یوم الله ۹ دی با مدیریت فرآیندی و حساب شده مقام معظم رهبری رقم خورد بیان کرد:  فتنه کاملا در ۹ دی مهار شد. فتنه ای که بیش از ۱۰ سال برای آن کار شده بود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رفتارهای خواص بی بصیرت گفت: برخی از افراد بی بصیرت که در اوج فتنه ۸۸ به دنبال محاکمه سران فتنه بودند دنبال به هم ریختن آرامش کشور بودند و اینگونه برخوردهای بی بصیرتانه در تاریخ اسلام تکرار شده بود و لذا در فتنه ۸۸ با هوشمندی و مدیریت حکیمانه، چهره واقعی فتنه گران بهتر برای مردم نمایان شد و جلوی قرار گرفتن فتنه گران در مظلومیت که عده ای دنبال آن بودند گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه عطوفت نظام در برخورد با فتنه گران به وضوح قابل مشاهده است، افزود: چراکه این خیانت و فتنه اگر در هر کشوری انجام میشد سران آن فتنه را حداقل اعدام می کردند و نظام نشان داد حضور مردم در صحنه ظرفیت بسیار بالا است و می تواند از پس این فتنه ها با حضور مردم برآید.

اهمیت ارزش های دینی برای مردم در یوم الله ۹ دی نقش زیادی داشت

یاری ادامه داد: علاوه بر مردم و ولایت فقیه ارزش های دینی در یوم الله ۹ دی نقش زیادی داشت و مردم نسبت به ارزش های اسلامی عنایت ویژه ای دارند و اینگونه فکر می کنند که بین بود و نبود ارزش های اسلامی بودن آن بهتر است چراکه به وضوح در کشورهایی مثل آمریکا می بینند که با شعار حقوق بشر به راحتی در حال ظلم به کشورها هستند و این رشد سیاسی مردم یک فرصت بسیار خوب در اختیار رشد جامعه قرار می دهد.

وی گفت: مردم به این رشد سیاسی رسیده اند که بین عملکرد حکومت و نظام اسلامی تفاوت وجود دارد و عملکرد دولت ها، مجلس و مسئولین نباید به پای اصل نظام نوشته شود و مردم این مسئله را به خوبی درک می کنند و حضور معنادار آنها درانتخابات نشان از این مسئله دارد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: امروز جریان انقلابی یک فرصت بی نظیر در اختیار آن است که اگر بتواند به خوبی خود را نشان دهد برای همیشه جریان لیبرال از کشور حذف خواهد شد البته لازمه این کار یعنی تشکیل دولت اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی عزم ملی و همت همه جانبه است که امیدواریم در دولت سیزدهم به خوبی رقم بخورد.

حماسه ۹ دی ظرفیت و توانمندی ملت ایران در پرتو ولایت فقیه را نشان داد

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در این میزگرد با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و مردم در انقلاب اسلامی گفت: در طول انقلاب اسلامی دو عنصری که همواره کشور را از شر توطئه های دشمنان نجات داده ولایت فقیه و حضور مردم است و هرکجا که به ولایت اعتماد کردیم و حضور مردم در صحنه وجود داشته با موفقیت از پیچ های تاریخی عبور کردیم و هرکجا به حرف ولایت گوش نداده ایم و مردم را نادیده گرفتیم دچار خسران و خسارت های بزرگی شده ایم که فتنه ۸۸ و ایجاد شدن یوم الله ۹ دی مصداق بارز این مسئله است.

وی افزود: در ایجاد شدن فتنه ۸۸ خواص و عده ای از فتنه گران زمانی که به حرف ولایت فقیه گوش ندادند دشمنان داخلی و خارجی با القای شبهات و عملیات های روانی به دنبال تحریک مردم و کشاندن آنها به خیابان شدند که در نهایت موجب بی حرمتی به ارزش های اسلامی شدند و همین بی حرمتی به ارزش های اسلامی موجب شد مردم روز به روز هوشیارتر و آگاه تر شوند و صف خود را از فتنه گران جدا سازند.

مردم با حضور حماسی خود در یوم الله ۹ دی مشت محکمی بر دهان فتنه گران کوبیدند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: در نهایت با اقدام بسیار زشت و محکومانه ای که فتنه گران در روز عاشورا به امام حسین(ع) و ارزش های دینی کردند مردم با حضور حماسی خود در یوم الله ۹ دی مشت محکمی بر دهان فتنه گران کوبیدند و بار دیگر با آرمان های نظام اسلامی، ولایت فقیه و شهدا تجدید میثاق کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران با حضور حماسی، بصیرانه و معنادار خود در یوم‌الله ۹ دی تمام نقشه‌ها و توطئه‌های بیش از ده ساله دشمنان را خنثی کردند و مسیر انقلاب اسلامی را از انحراف نجات دادند و حضور ملت موجب نا امیدی آمریکائی‌ها شد و ملت با حضور خود در صحنه به دنیا نشان داد بر سر ارزش های اسلامی و آرمان های اصلی انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارد.

وی بیان کرد: حضور باشکوه مردم در یوم الله ۹ دی نشان از حسینی بودن و عاشورایی بودن ملت است و بزرگترین درسی که می توان از یوم الله ۹ دی گرفت راهگشا بودن ولایت است و این نعمت بزرگ الهی همواره مثل چراغ و ستاره ای پر فروغ راه و مسیر حق و حقیقت را به ملت نشان می دهد.

کریمی با بیان اینکه مهمترین دستاورد یوم الله ۹ دی اقتدار، امنیت و وحدت ملت ایران است، گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود  به جهانیان اثبات کرد مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو ولایت‌فقیه از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردار است که به راحتـی می تواند هر توطئه و فتنه‌ای را به‌موقع و هوشمندانه خنثی کنند.

وی تأکید کرد: حماسه و یوم الله ۹ دی سرمایه اجتماعی نظام اسلامی یعنی همان مردم را به رخ دنیا کشید و ۹ دی پشتوانه عظیم مردمی به خوبی نشان داده شد و امروز رمز و راز ماندگاری سرمایه اجتماعی مردمی وجود نعمت ولایت است و در واقع آن چیزی که ماندگاری سرمایه اجتماعی را در این سالها رقم زده وجود ولایت همراه با معنویت است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: یکی از ضرورت های مهم امروز جامعه و نسل جدید بازخوانی وقایع و حماسه های انقلاب اسلامی است که یوم الله ۹ دی از اهمیت ویژه ای دارد و لذا بر همه ما و خصوصا نخبگان دانشگاهی و افرادی که دارای تریبون هستند لازم است ابعاد مختلف وقایع و حماسه های انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنند و اینجا اهمیت و جایگاه جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند به وضوح مشخص می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما