شناسهٔ خبر: 67630673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده سپاه:

شهید رئیسی الگوی تمام عیار برای محک زدن دولتمردان است

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: شهید رئیسی الگوی تمام عیار برای محک زدن همه دولتمردان شد و از این پس هر فردی در جمهوری اسلامی مسئولیت گرفت با این عیار محک زده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سردار محمدرضا نقدی امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در یادواره شهیدان علی انصاری و علیرضا نورانی و ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: خون شهدا به بار نشسته و حرکت عظیم جهانی علیه استکبار ایجاد کرده است و موج بیداری ملت‌ها را شاهد هستیم که تا عمق اردوگاه دشمن رفته و دانشگاه‌هایی که روزی محل تربیت امثالِ نتانیاهو و فرماندهان رژیم صهیونیستی بود امروز تبدیل به کانون آزادی‌خواهی و فریاد علیه استکبار جهانی شده است و چاره‌ای جز خاموش کردن آن‌ها ندارند.

وی افزود: این بیداری تا عمق کاخ سفید آمریکا هم پیش رفته تا جایی‌که کارمندانش مقابل آن کاخِ سیاه، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و بیانیه می‌خوانند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: متفکرانی که روزی برای توجیه حاکمیت استکبار فلسفه‌بافی می‌کردند امروز از ظلم و جنایت رژیم سفاک صهیونیستی و از غلط بودن راهی که رفتند سخن می‌گویند؛ هدف شهدای ما نیز همین موج بیداری آگاهی بود و این بیداری پایان ناپذیر است و تا سقوط رژیم صهیونیستی و استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.

نقدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ هزار کودک مظلوم در غزه به خاک و خون کشیده شدند، تصریح کرد: یک وجهِ این حوادث، مظلومیت‌ها است اما وجهِ دیگر جذابیت‌های این راه است؛ مردم دنیا امروز از یک طرف، رئیس جمهوری را در جبهه استکبار می‌بینند که به دلیل ظلم‌هایی که کرده، شکایات زیادی علیه او می‌شود و هیچ قرابتی با مردم خودش ندارد، اما در سوی دیگر شاهد تشییع باشکوه رئیس جمهوری در ایران هستند که روی دست مردم با اشک بدرقه و تشییع می‌شود، همانگونه که در تشییع باشکوه شهیدان رجایی، باهنر اتفاق افتاد، زیرا این شهیدان از الگوی حکمرانی اسلام که این شهیدان از آن پیروی کردند.

وی اظهار کرد: اسلام می‌گوید با همه وجود به مردم عشق بورز؛ الگویی که شهیدان انصاری، رجایی و رئیس پیرو آن بودند و نام و یادشان ماندگار شد و یک عیار برای محک زدن همه دولت‌ها و دولتمردان هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران
با اشاره به ساده‌زیستی، رفتار متواضع با مردم و خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی افزود: شهید رئیسی
در خدمت به مردم خستگی نمی‌شناخت، زیرا کار برای خدا خستگی ندارد؛ شهیدی که الگوی تمام عیار برای محک زدن همه دولتمردان شد و از این پس هر فردی در جمهوری اسلامی سمت گرفت با این عیار محک زده خواهد شد.

سردار نقدی، شهید رئیسی را مصداق بارز «أشداء علی الکفار رحماء بی نهم» دانست و گفت: این شهید در مقابل دشمنان تمام قد می‌ایستاد و کوتاه نمی‌آمد و از حق ملت دفاع می‌کرد و به دشمن باج نداد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی تبدیل به اسوه و الگویی ماندگار در تاریخ و یک شخصیت همیشگی برای ملت ایران شد، اضافه کرد: این شهید الگوی حکمرانی اسلامی است که در خدمت به مردم و ایستادگی مقابل دشمن از امیرالمومنین علی (ع) الگو گرفته بود و در مقابل ولایت نیز بسیار مطیع و فروتن بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: کلمه به کلمه سخنان امام خمینی (ره) برای شهید انصاری حجت بود و شهیدان رجایی و رئیسی نیز همین راه و مرام را دنبال کردند که نام و یادشان برای همیشه در تاریخ این کشور زنده و ماندگار خواهد شد، از این رو به دنبال آن هستیم که این الگو را جهانی کنیم، زیرا دلیل اقبالِ مردم به این تفکر و انقلاب همین الگوها هستند.

نقدی گفت: امیدواریم دولت جدید که توسط مردم انتخاب شده، بتواند این مسیر نورانی را با عظمت ادامه دهد و این ملت را به قله‌هایی که شایسته آن است برساند.

به گزارش ایمنا، علی انصاری سوم خرداد سال ۱۳۲۳ در رودسر متولد شد که وی از سال ۱۳۵۷ تا تیرماه ۱۳۶۰ به عنوان استاندار گیلان فعالیت داشت. شهید انصاری روز پانزدهم تیر سال ۱۳۶۰ به همراه علیرضا نورانی معاون عمرانی خود، توسط منافقین ترور و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

نظر شما