شناسهٔ خبر: 67627909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده سپاه:

شهید رئیسی و شهید انصاری الگوی حکمرانی اسلامی هستند

طاهره رفعتی

معاون هماهنگ کننده سپاه، شهید رئیسی و شهید انصاری و همه شهدای خدمت را الگوی حکمرانی اسلامی دانست و عنوان کرد: حکمرانی اسلامی در نظام ما مبتنی بر مکتب امام علی(ع) است که همواره بر مردم داری تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

سردار محمدرضا نقدی امروز، ۲۱ تیرماه در یادواره شهیدان علی انصاری، اولین استاندار شهید کشور و علیرضا نورانی، معاون عمرانی وی و ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه خون شهدا به بار نشسته و حرکت عظیم جهانی علیه استکبار ایجاد کرده است، گفت: شاهد یک حرکت و بیداری جهانی هستیم که تا عمق اردوگاه دشمن رفته و دانشگاه های آمریکا و اروپا را به کانون آزادی خواهی و فریاد علیه ظلم تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه امروز پرچم فلسطین در کاخ سفید به اهتزاز در آمده است، افزود: از امام حسین(ع) درس آزادگی آموختیم، زیرا حضرت خونش را داد تا مردم از مسیر حق و عدالت و آزادی خواهی گمراه نشوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با اشاره به فراگیری آرمان ها و ارزش های جمهوری اسلامی در دنیا، عنوان کرد: مردم دنیا نسبت به نظام اسلامی اقبال پیدا کرده اند و خواهان سقوط استکبار هستند.

نقدی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار کودک مظلوم در غزه به شهادت رسیده اند، یادآور شد: مردم در بسیاری از کشورها از جمله اروپا پرچم فلسطین را به جای پرچم کشورمان در دست دارند که این پیروزی ثمره خون شهدای مظلوم غزه است.

وی با اشاره به افول آمریکا و ابتذال روسای جمهور آن، خاطرنشان کرد: مردم دنیا شاهد تشییع میلیونی رئیس جمهور ایران بودند و آن را با روسای جمهور آمریکا مقایسه می کنند و لذا به سمت نظام ما گرایش دارند و شعارهایش را فریاد می زنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهید رئیسی و شهید انصاری و همه شهدای خدمت را الگوی حکمرانی اسلامی دانست و عنوان کرد: حکمرانی اسلامی در نظام ما مبتنی بر مکتب امام علی(ع) است که همواره بر مردم داری تاکید دارد.

وی شهید رئیسی را الگو و عیار مردم داری دانست و متذکر شد: رئیس جمهور شهید ما ساده زیست و با محبت و متواضع و خستگی ناپذیر بود، زیرا برای خدا کار می کرد و امروز همه مسئولان جمهوری اسلامی با این عیار سنجیده می شوند.

نقدی آیت الله رئیسی را مصداق «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» دانست و تاکید کرد: شهید رئیسی در نهایت سادگی و پاکی و تواضع و فروتنی و خدمتگزاری برای مردم بود، اما در مقابل دشمنان مانند کوه صلابت داشت و ایستادگی می کرد و کم نمی آورد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهید رئیسی را یک شخصیت ماندگار و همیشگی برای ملت ایران همچون شهید انصاری و شهید رجایی دانست و بیان کرد: شهید انصاری نیز در خدمتگزاری به مردم و قاطعیت در برابر دشمن مصداق «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» بود که نشان دهنده الگوی حکمرانی اسلامی و علوی است.

وی شهید انصاری را اولین استاندار شهید کشور دانست و افزود: اکنون استاندار شهید دیگری به شهید انصاری پیوسته که نشان دهنده تداوم راه شهداست.

نقدی اطاعت از ولایت را ویژگی بارز شهید رئیسی دانست و تاکید کرد: برای شهید انصاری فرمان امام حجت بود و همین مرام را در شهید رجایی و شهید رئیسی نیز می بینیم. کسانی که در مقابل ولایت از خصوصیت اطاعت برخوردار نبودند، به جایی نرسیدند.

وی الگوی شهدا را عامل علاقمندی مردم دنیا به انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم دنیا رئیس جمهور شهید ما را که در همه بحران ها در کنار مردم حضور داشت، با رهبران خودشان که دور از مردم هستند، مقایسه می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه دولت جدید منتخب مردم بوده و راه شهدا را با عزت و عظمت ادامه خواهد داد، گفت: ملت ایران به برکت خون شهدا همه قله ها را فتح خواهد کرد.

شهید رئیسی و شهید انصاری الگوی حکمرانی اسلامی هستند

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این مراسم، خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم را ویژگی شهید جمهور دانست و اظهار کرد: همه ویژگی های شهید رئیسی که توسط رهبر انقلاب تبیین شده، در شخصیت شهید انصاری نیز مشهود است.

وی جهادی بودن و مردمی بودن و ساده زیستی و خستگی ناپذیری و مقابله با استکبار را گفتمان شهید انصاری دانست و افزود: شهید انصاری زمانی که انقلاب به مدیران شایسته نیاز داشت، به ایران آمد و زندگی خودش را با زندگی مردم گره زد و راه خدمتگزاری را در پیش گرفت.

استاندار گیلان با اشاره به جنایت های منافقین و گروهک های تروریستی در دهه ۶۰ و همزمان با جنگ تحمیلی، تصریح کرد: منافقین می خواستند با حذف فیزیکی مدیران لایق به نظام اسلامی ضربه بزنند، اما این انقلاب همچنان پا بر جاست و عظمت دارد.

عباسی تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان و نوجوان در قالب کارهای فرهنگی را خواستار شد و اضافه کرد: شهید رئیسی در سازمان ملل قرآن را بالا برد، زیرا قرآن به دنبال نجات همه انسان های آزادی خواه تحت ظلم است، اما نظام سلطه با پرچم اسلام و قرآن و توحید مقابله می کند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی تصویر حاج قاسم را در سازمان ملل بالا برد تا عمق جنایت آمریکا را نشان دهد، تاکید کرد: امروز باید قدردان شهدا باشیم و راهشان را که همان روحیه انقلابی و جهادی و خستگی ناپذیری است، ادامه دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری سه انتخابات مهم در کشور طی چهار ماه اخیر با ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان، اضافه کرد: مردم با مشارکت در انتخابات پای جمهوریت و اسلامیت نظام ماندند و اکنون وظیفه ماست که امانتدار شهدا باشیم و خدمت صادقانه و مخلصانه را تحقق ببخشیم.

انتهای پیام

نظر شما