شناسهٔ خبر: 47985667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان :

سرعت ابتلا به کرونا در سیستان وبلوچستان نسبت به گذشته افزایش یافته است

شهرکی گفت: هم‌اینک جهش ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان نسبت به ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شهر‌های زاهدان، ایرانشهر، خاش و زابل در وضعیت قرمز و شهر‌های بمپور، چابهار، زهک، سراوان، سرباز، قصرقند، راسک، سیب‌وسوران، میرجاوه، نیکشهر، هیرمند و گلشن در وضعیت نارنجی و شهر‌های تفتان، دلگان، دشتیاری، فنوج، کنارک، مهرستان، نیمروز و هامون نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

او با تاکید بر اینکه محدودیت‌های کرونایی همچنان در سیستان و بلوچستان پابرجاست ادامه داد: تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهر‌های قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهر‌ها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شهر‌های وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهر‌ها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است خاطرنشان کرد: همچنین نماز جمعه در شهر‌های قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

او با بیان اینکه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.

شهرکی تصریح کرد: آنچه که امکان آزمایشگاهی در سیستان و بلوچستان وجود دارد نشان می‌دهد هم‌اینک مبتلایان به کرونا در این استان از نوع انگلیسی هستند.

او تجمع‌های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک هزار و ۱۰۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۰ هزار و ۹۰۳ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه ۴۴۲ بیمار حاد تنفسی و ۲۶۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی ادامه داد: با فوت هفت مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۵۱۵ نفر رسید.

انتهای پیام/گ

نظر شما