شناسهٔ خبر: 67276619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خریداری ۱۰۳ هزار تن سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۱۰۳ هزار تن سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل که به علت فروش نرفتن محصول در انبار‌ها نگهداری می‌شد، به صورت توافقی خریداری شد.

صاحب‌خبر -

خریداری ۱۰۳ هزار تن سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری گفت: روند خرید محصول سیب زمینی تولید سال گذشته کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند پارسال آغاز شده و تا نیمه خردادماه جاری ادامه یافت.
وی با اشاره به خرید محصول سیب زمینی کشاورزان اردبیل با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال افزود: با این اقدام که در راستای حمایت از حدود سه هزار کشاورز تولید کننده انجام شد، جلوی زیان بیشتر کشاورزان گرفته شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، انجام شد.
وی اظهار کرد: سیب زمینی‌های موجود در انبار‌ها از کشاورزان خریداری و به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشور‌های همجوار صادر شد.
به گفته اژدری، با وجود تولید نزدیک ۸۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی، استان اردبیل ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن از این محصول در انبار‌های فنی و ۵۰۰ هزار تن در انبار‌های غیرفنی و شخصی را دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان مصرف خوراکی و صنعتی سیب زمینی در استان اردبیل را ۲۰۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: استان اردبیل همه ساله حدود ۶۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی مازاد دارد که باید برای فروش و عرضه آن به مصرف کنندگان داخلی و خارجی چاره اندیشی شود.
سه هزار کشاورز سیب زمینی کار در استان اردبیل وجود دارد که در سال زراعی گذشته جاری نیز مشغول تولید محصول در سطح ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هستند و پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۷۷۰ تا ۸۰۰ هزار تن محصول برداشت کنند.

نظر شما