شناسهٔ خبر: 67276574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همزمان با عید غدیر؛

برپایی ۱۱۰ غرفه و ایستگاه صلواتی در همدان

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان همدان از برپایی ۱۱۰ غرفه و ایستگاه صلواتی به مناسبت عید غدیر خم در نقاط مختلف استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حمیدرضا ناموربه بیان برنامه‌های مختلف دهه ولایت و امامت در استان پرداخت و گفت: بازخوانی خطبه غدیر در دهه امامت هر شب در یک مسجد شاخص بعد از نماز مغرب و عشا، اعزام مبلغین به مساجد و روستا‌ها در طول دهه امامت و ایستگاه صلواتی مساجد با همکاری امور مساجد استان و همچنین برپایی ۱۱۰ غرفه در روز عید غدیر شامل غرفه‌های فرهنگی و ایستگاه صلواتی با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله فعالیت‌های این بنیاد است.

او از برگزاری جشن بزرگ شب عید غدیر در آرامگاه باباطاهر خبر داد و گفت: جشن روز عید غدیر در میدان امام خمینی (ره) و شام عید غدیر نیز در آرامگاه بوعلی با همکاری شهرداری، ارگان‌ها و مجموعه‌های مردمی موسسه آل طه برگزار خواهد شد. 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان همدان به برگزاری مسابقه کتابخوانی در روز عید غدیر در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی «قصه‌های غدیر» به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم برگزار می‌شود.

نامور گفت: این مسابقه برگرفته از کتاب «قصه‌های غدیر» نوشته نادر فضلی است که علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند با مراجعه به این کتاب در این مسابقه شرکت کنند. 

او گفت: این مسابقه کتابخوانی در روز عید غدیر از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب برگزار و سوالات در کانال به آدرس https://eitaa.com/joinchat/۴۷۶۷۷۴۴۸۵ Cbca ۸۹۶۵۹۲۴ بارگذاری خواهد شد. 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان گفت: برگزاری پویش‌های مختلف در بستر مجازی از جمله پویش هر خانه یک پرچم، هر خانه یک جشن، هر خانه یک سفره اطعام، نصب بنرها، فضاسازی در شهرستان‌های استان با همکاری دفاتر ائمه جمعه محترم شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این بنیاد است. 

نامور گفت: جشن ویژه دختران، ۳۱ خرداد در پشت‌بام آرامگاه بوعلی سینا با اجرای برنامه‌هایی از جمله گروه سرود، سخنرانی، مدیحه سرایی با همکاری میراث فرهنگی و معاونت فرهنگی شهرداری همدان برگزار می‌شود. اطعام و توزیع کمک‌های معیشتی توسط گروه‌های مردمی و خیرین، برگزاری وبینار‌های مجازی با مباحث تخصصی مربوط به غدیر از جمله استنادات غدیر، حکمرانی امیرالمومنین (ع) و سلوک سیاسی آن حضرت با ارائه اساتید از قم و با همکاری موسسه احیاء از برنامه‌های دهه ولایت خواهد بود.

او گفت: برنامه‌ریزی شده که یک روز قبل از عید غدیر با همکاری مجموعه خواهران انقلابی و بنیاد حضرت مهدی (عج) همدان در خانه سالمندان حاضر شوند و برنامه‌های متنوع شاد را اجرا کنند. کارشناسان و اساتید برجسته در صدا و سیما حضور پیدا می‌کنند و با همکاری صدا و سیما اساتید به تبیین واقعه غدیر خواهند پرداخت.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان همدان از برگزاری دوره آموزش معارف دینی با عناوین ️دین شناسی، ️کلام شناسی و️ شیعه شناسی خبر داد و گفت: این برنامه سه شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی و توسط استاد نوری برگزار می‌شود. همچنین پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

نظر شما