شناسهٔ خبر: 67317057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان دلیجان تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در بهسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان دلیجان

دلیجان- دادستان دلیجان گفت: تسریع در بهسازی راه های مواصلاتی، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آئینه‌دار بعداز ظهر شنبه در نشست شورای اداری دلیجان اظهار کرد: دلیجان یکی از کریدورهای اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بوده که رفع نقاط حادثه‌خیز و بهینه سازی محورهای مواصلاتی کاهش حوادث جاده‌ای را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه قضائی نتیجه محور بوده و اهداف سیاست‌های کلی نظام در حوزه قضائی مورد توجه ویژه است، افزود: اجرای طرح کاداستر در دلیجان موجب کاهش ورودی پرونده‌های حوزه اسناد رسمی به دادگستری دلیجان می‌شود که با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به روند مطلوب آسفالت جاده‌ها از سوی اداره راهداری افزود: امید است تقاطع غیرهمسطح نراق در اسرع وقت تعیین تکلیف و افتتاح شود تا حوادث آن منطقه نیز کاهش یابد.

دادستان شهرستان دلیجان تصریح کرد: شهرداری تلاش خود را در رفع نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی ۱۸ نقطه مطرح شده در شورای ترافیک به کار گیرد تا میزان تصادفات داخل شهری کاهش یابد.

وی با اشاره به جمعیت جوان و کارگر شهرستان دلیجان گفت: نهادهای متولی فرهنگ، ورزش و جوانان باید فعال‌تر شده و اقدامات بیشتری برای آنان انجام شود و در حوزه بخشداری نیز اقدامات بیشتری انجام شود تا مراجعات به دفتر دادستانی در این زمینه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و ضرورت روشنگری دستگاه‌ها، ادامه داد: دشمن به دنبال تحریک مردم و عدم حضور پای صندوق‌های رأی است و وظیفه شرعی و ملی ماست که مردم را آگاه کنیم تا حضور پرشکوهی پای صندوق‌های رأی داشته باشند.‌

۲۷۰۰ پرونده در چند ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفت

رئیس دادگستری شهرستان دلیجان نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی سامانه پایش قوه قضائیه، گفت: سامانه مدیریت و پایش قوه قضائیه در این شهرستان نیز اجرایی شده است.

رسول رسولی گفت: بر اساس سند تحول قضائی اقدامات مناسبی در راستای هوشمندسازی امور قضائی انجام شده و چندماه اخیر حدود ۲۷۰۰ پرونده رسیدگی شده و حدود ۳۰۰ جلسه به شکل وبیناری برگزار شده است.

وی با اشاره به حجم کار قوه قضائیه ادامه داد: در یک سال گذشته حدود ۲۲ هزار پرونده وارد سیستم قضائی شده و بیش از ۲۱۲۰۰ پرونده رسیدگی شده است که در هر پرونده دادگستری بیش از ۲ نفر درگیر هستند و این حجم از فعالیت گواه عملکرد جهادی کارکنان دادگستری است.

رسولی با ابراز نگرانی از پرونده‌های ورودی به دادگستری در حوزه خانواده، افزود: در سال گذشته ۱۵۰۰ پرونده در ارتباط با اختلافات خانوادگی در دادگستری دلیجان به ثبت رسید که نشان می‌دهد دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام دهند تا رشد دعاوی خانوادگی متوقف و کاهشی شود.

نظر شما