شناسهٔ خبر: 67540529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز عنوان کرد

پایش وضعیت زیست‌محیطی مدارس اهواز در طرح «خوزستان پاکیزه»  

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از اجرای طرح پایش و بررسی وضعیت زیست محیطی مدارس شهرستان اهواز با منظور تحقق اهداف طرح خوزستان پاکیزه خبر داد. 

صاحب‌خبر -

صغری رستمی امروز (۱۶ تیرماه) با اشاره به نشست هم‌اندیشی با نمایندگان آموزش و پرورش اهواز، اظهار کرد: پیرو این نشست، چالش‌های زیست محیطی شناسایی و با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی جدی به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و همچنین پیشبرد اهداف کلان سازمان حفاظت محیط زیست، بررسی وضعیت محیط پیرامونی مدارس در قالب طرح «خوزستان پاکیزه» در دستور کار قرار گرفته است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم وضعیت مدیریت پسماند به مهمترین چالش زیست محیطی در شهر اهواز تبدیل شده است. با توجه به اهمیت و ضرورت این موضوع، با هماهنگی‌های بین محیط زیست اهواز و اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز، بازدید مشترکی از وضعیت مدیریت پسماند پیرامون مدارس این ناحیه در کوی رمضان، کوی علی آباد و منبع آب آغاز شده است.

وی بیان کرد: تخلیه‌های غیر مجاز پسماند و نخاله‌های ساختمانی در اراضی پیرامون مدارس، فروش غیرمجاز دام در مجاورت مدارس و رعایت نکردن زمان انتقال پسماند در مخازن شهر (ساعت ۱۱شب) توسط شهروندان از مهمترین چالش‌های زیست محیطی محیط پیرامونی مدارس مورد بازدید است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پاکسازی فضای پیرامونی مدارس، هماهنگی لازم با شهرداری‌های مناطق ۳ و ۷ انجام شده و در حال پیگیری است. 

انتهای پیام 

نظر شما