شناسهٔ خبر: 67317096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ساخت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۳۳ ماه ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی نزدیک به ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد که ۶۴ درصد آن‌ها در مناطق محروم و روستایی بوده است.

صاحب‌خبر -

رضا مراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش شد مناطق محروم و کمتر برخوردار و همچنین مناطق روستایی بیشتر به آنها توجه شود.

وی ادامه داد: یکی از تذکرات همیشگی رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی به وزارت خانه‌های مختلف توجه به مناطق روستایی بود که در همین راستا وزارت آموزش و پرورش با سرلوحه قرار دادن این تذکرات و یادآوری‌ها بیشترین توجه خود را معطوف این مناطق کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در ۳۳ ماه عمر ریاست جمهوری آیتکالله رئیسی نزدیک به ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد که ۶۴ درصد آنها در مناطق محروم و روستاها ساخته شد.

وی همچنین با بیان اینکه در سه سال دولت سیزدهم، ۳۰۰ هزار ردیف استخدامی در نظر گرفته شد، افزود: ۲۳۶ هزار ردیف از این تعداد متعلق آموزش و پرورش بود که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها به مناطق محروم و تأمین معلم در روستاها و حاشیه شهرها اختصاص یافت.

صحرایی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه آموزشی در کرمانشاه تصریح کرد: عمده این پروژه‌ها نیز در مناطق محروم و کمتر برخوردار به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی تصریح کرد: در مناطق محروم و روستایی کرمانشاه دانش آموزان بسیار با استعداد و با انگیزه‌ای تحصیل می‌کنند که تجربه نشان داده است اگر به آن‌ها توجه شود می‌توانند به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش قرار گرفتن یکی از دانش آموزان کرمانشاهی در ردیف رتبه‌های برتر کنکور سال قبل و حضور تعداد زیادی از آنها در دانشگاه‌های معتبر کشور را نمونه‌هایی از هوش سرشار دانش آموزان این استان دانست و گفت: در همین راستا بود که بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی مدارس کرمانشاه و دیگر نقاط کشور در طول این سال‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان، عدالت را محور اصلی همه برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: تا آخرین روز خدمت به مردم شریف ایران اسلامی بر سر عهد و پیمان خود با آنها خواهیم ماند و دست از خدمت‌گزاری بر نخواهیم داشت.

نظر شما