شناسهٔ خبر: 46025019 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تشکیل ۳۰۰ هزار کانال دینی و فرهنگی در شاد

وزیر آموزش و پرورش، شبکه شاد را محیطی امن برای تبادل اطلاعات دانش آموزان عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار کانال با محتوای دینی و فرهنگی در این شبکه تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محسن حاجی میرزایی که به گیلان سفر کرده است در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده، ولی فقیه در رشت، گفت: هدف اصلی ما این است که هیچ دانش آموزی از آموزش دور نماند و با این شرایط کرونایی، درسش را بخواند.
 
تشکیل ۳۰۰ هزار کانال دینی و فرهنگی در شاد

وی افزود: مقرر شد برای دانش آموزانی که به هر دلیل اینترنت یا وسایل ارتباطی هوشمند ندارند از راه‌های دیگر آموزشی همچون تلویزیون، رادیو و بسته‌های آموزشی استفاده شود.

آیت اله فلاحتی در دیدار وزیر آموزش و پرورش با تشکر فراوان از زحمات معلمان در ایام کرونا گفت: نظام آموزشی ما چه در مدارس و دانشگاه‌ها و چه در حوزه‌های علمیه با وجود شرایط کرونایی تعطیل نشد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قبل از کرونا در روستا‌های دور دست نیز معلمانی برای تدریس به دانش آموزان حضور می‌یافتند، گفت:، اما حال که امروزه این شرایط فراهم نیست، می‌بایست از سایر راه‌ها برای آموزش استفاده کرد.

امام جمعه رشت گفت: هنوز معلمان ما دستمزد و حقوق واقعی خود را دریافت نمی‌کنند و باید بیشتر به آموزش و پرورش توجه شود.

وی یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش را پیش بینی سازوکار‌های لازم برای تربیت دانست و افزود: برای تربیت کودکان در مهد‌های کودک، اتاق فکری از اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل دهید.

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز و در دومین روز سفر به گیلان به همراه استاندار گیلان صبح امروز با حضور در گلزار شهدای رشت و نیز مزار شهید میرزا کوچک جنگلی، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
 
وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست با معلمان منتخب در رشت هم  با تشریح عمده‌ترین تغییرات و تحولات آموزشی کشور در فضای پسا کرونا به پیامد‌های ناشی از اعمال آموزش‌های غیر حضوری دانش آموزان در بستر بهره گیری از فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: این ظرفیت به رغم تمامی محدودیت‌ها، امکان ارتباط کتاب و زندگی، کلاس و منزل، والدین و معلم و پویایی هر چه بیشتر دانش آموز را فراهم و نقش تسهیل گری معلم را در بستر تعامل والدین پررنگ‌تر ساخته است.
 
محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه در شرایط فعلی در کلاس معلم در بستر فضای مجازی بروی جامعه‌ی بزرگ ایران گشوده شده، اضافه کرد: داوری تدریس معلمان زمینه انتقاد و بهبود عملکرد‌های آموزشی را بیش از پیش مهیا کرده است و موجب شده تا جامعه بزرگ آموزش و پرورش افق‌های جدیدی را در روند تعلیم و تربیت نسل جدید به روی ذهن خلاق خویش بگشاید.

وی در ادامه بر لزوم تغییر نگاه آموزشی صرف به تعلیم و تربیت افزود: نباید دیپلم دانش آموز، صرفا جواز ورود او به رقابت در کنکور باشد، بلکه با جایگزین کردن شایسته محوری به جای حافظه پروری، باید قدرت ایفای نقش سازنده‌ی نسل جدید را در جامعه بالا برد تا بتواند در عرصه‌ی تعاملات و زندگی اجتماعی، مواجهه با معضلات زیست محیطی، درک زیبایی و ذوق هنری به تحقق جامعه ایی بالنده و تمدن ساز کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش نقش معلم را عمیق‌ترین، تأثیرگذارترین و پایدارترین نقش اجتماعی امروز جامعه شری دانست و تاکید کرد: کارنامه‌ی دانش آموز، کارنامه‌ی هنرنمایی معلم است که در بستر ابتکار عمل می‌تواند زمینه ساز انسان سازی شود.
استاندار گیلان هم در این نشست از مجاهدت‌های شبانه روزی معلمان، مدیران و فرهنگیان برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب جدی به نظام تعلیم و تربیت از زمان شیوع کرونا تا کنون قدردانی و تلاش آن‌ها را موجب سربلندی و مباهات دانست.
 
ارسلان زارع با بیان اینکه به خاطر مجاهدت‌های شبانه روزی فرهنگیان، آموزش هرگز تعطیل نشد، گفت: زمانی که این عزیزان برای پیشگیری از متوقف نشدن تعلیم و تربیت صرف کرده و تا پایان شیوع بیماری به تلاش خود ادامه می‌دهند؛ بیشتر از سال‌های گذشته است.

وی به نقش موثر فرهنگیان فهیم و آگاه در کنار انجام وظایف خطیر خود در آگاهی بخشی عمومی و ترویج فرهنگ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: معلمان عزیز استان، به رغم قرارداشتن در شرایط سخت و دشوار برخی شهرستان‌ها به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن، از ایفای نقش معلمی دست نکشیدند که ستودنی است.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان ابراز امیدواری کرد که نتایج این تلاش‌های خالصانه و دلسوزانه به ارتقاء کیفیت آموزشی و نتایج مطلوب در آزمون پایان سال تحصیلی و کنکور سراسری منجر شود.

در این نشست ۶ نفر از معلمان منتخب استان به نمایندگی از جامعه فرهنگیان دیدگاه‌ها، عمده‌ترین دغدغه‌های خود را در حوزه‌ی بهره گیری از فضای مجازی و شبکه‌ی ملی شاد و همچنین آموزش غیر حضوری را مطرح کردند و لزوم بازنگری در محتوا‌های درسی، نظارت بر تصمیم گیری‌ها، بازرسی از فعالیت‌های درسی، سنجش ضریب نفوذ محتوا‌های آموزشی، توجه به کیفیت گرایی آموزش‌ها و تغییر نگاه اداری به تربیت محور را در مراکز آموزشی خواستار شدند.
 
<div id="video-display-embed-code_362205" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/811885/362205?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما