شناسهٔ خبر: 45118305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اصل بر این است که مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز باشند

وزیر آموزش و پرورش، درباره آموزش حضوری دانش‌آموزان و شرایط بازگشایی مدارس در ایام کرونا توضیح داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  "محسن حاجی‌میرزایی" در نخستین برنامه زنده "گفتگو با شما" که به طور زنده از شبکه "شاد" پخش شد، گفت: اگر زیرساخت‌های فنی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای آموزش غیرحضوری کامل باشد، آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته است که آموزش‌ها حضوری اما با الزاماتی همراه باشد، افزود:در استان‌هایی که به این ابزار‌ها دسترسی ندارند به آموزش حضوری پرداخته می شود.

حاجی میرزایی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که تأثیر تعیین‌کننده‌ای بین بازگشایی مدارس و شیوع بیماری کرونا وجود ندارد، اما مطالعات نشان می دهد که دور بودن دانش‌آموز از مدرسه با تبعات متعددی روبرو است. مدرسه تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی هم دارد.

وی اضافه کرد: اصل بر این است که مدرسه باز باشد البته با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی؛ هر زمان که متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبروست ما تبعیت می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به شروط بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه اگر به دنبال مدرسه‌محوری هستیم زمانش اکنون است، تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی باید از اول بهمن به مدرسه بروند اما حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند چرا که سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد.

نظر شما