شناسهٔ خبر: 44274436 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: چین تحریم ها علیه کره شمالی را نقض کرده است

آمریکا چین را به نقض آشکار تحریم های اعمالی علیه کره شمالی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا چین را به نقض آشکار تعهدات خود در قبال اجرای تحریم های بین المللی علیه کره شمالی متهم و اعلام کرد جایزه ای 5 میلیون دلاری در برابر ارائه اطلاعاتی که در زمینه فرار از این تحریم ها باشد، قرار می دهد.

«الکس وانگ» معاون بخش کره شمالی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی چین را متهم کرد که تلاش دارد رژیم تحریم‌های سازمان ملل که با هدف وادار کردن کره شمالی برای رها کردن سلاح هسته‌ای وضع شده است را از میان بردارد. او همچنین تهدید کرد آمریکا تحریم‌های جدیدی را بر اشخاص و نهاد‌های چینی در پاسخ به این مسأله اعمال خواهد کرد.

الگس وانگ همچنین مدعی شد چین همچنان میزبان دست کم ۲۰ هزار کارگر از کره شمالی است که نقض قطعنامه‌های اعمالی سازمان ملل محسوب می‌شود. او گفت آمریکا در سال گذشته کشتی‌هایی را توانسته رصد کند که اقدام به انتقال زغال و کالا‌های شامل تحریم از کره شمالی به چین در ۵۵۵ مورد جدای از هم کرده اند.

معاون بخش کره شمالی وزارت خارجه آمریکا در برابر مرکز پژوهش‌های استراتژیک و بین المللی در واشنگتن مدعی شد: چین در هیچ یک از این موارد به متوقف ساختن این واردات غیرقانونی دست نزده است.

چین می‌گوید که به تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی پایبند است؛ اما پکن و مسکو اعلام کرده اند امید دارند هرگونه کاهش تحریم‌ها به شکستن یخ گفتگو‌های هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ منجر شود.

تا کنون ۳ دور مذاکرات میان سران کره شمالی و آمریکا پیرامون موضوع هسته‌ای پیونگ یانگ با کارشکنی‌های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شده است.

پیونگ یانگ چندین بار اعلام کرده است که هدف از برنامه دفاع موشکی و هسته‌ای این کشور مقابله با تهدیدات و اقدامات خصمانه آمریکا علیه کره‌شمالی است.

انتهای پیام/

نظر شما