شناسهٔ خبر: 44274944 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آمریکا: چین تحریم‌های کره‌شمالی را نقض می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- آمریکا چین را به نقض آشکار تحریم‌های کره شمالی متهم کرد و برای فردی که اطلاعاتی در این خصوص ارائه کند جایزه ۵ میلیون دلاری قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، آمریکا چین را به نقض آشکار تعهد خود برای اعمال تحریم های بین المللی علیه کره شمالی متهم کرد و پاداش حداکثر ۵ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات در مورد فرار از تحریم ها اعلام کرد.

«الکس وونگ» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کره شمالی، چین را به تلاش برای لغو سیستم تحریم های تعیین شده از سوی سازمان ملل متحد که با هدف قانع کردن کره شمالی برای دست برداشن از تولید سلاح های هسته ای بوده است، متهم و تهدید کرد که در واکنش به این اقدام تحریم های جدید آمریکا علیه اشخاص و نهادهای موجود در چین اعمال خواهد شد.

او گفت: چین بر خلاف تحریم سازمان ملل متحد همچنان حدود ۲۰ هزار کارگر از کره شمالی در این کشور حضور دارند.

وونگ افزود: آمریکا در سال گذشته ۵۵۵ مورد جداگانه از کشتی های حامل ذغال سنگ و سایر کالاهای تحریم شده از کره شمالی به چین را رصد کرده است.

وونگ در مقابل مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل در واشنگتن گفت: در هیچ یک از این موارد، چین اقدامی نکرده است که جلوی این واردات غیرقانونی را بگیرد.

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کره شمالی اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا وب سایتی را راه اندازی کرده است که از طریق آن افراد می توانند اطلاعاتی راجع به فرار از تحریم های کره شمالی را با دریافت جایزه تا حداکثر پنج میلیون دلار ارائه کنند.

این درحالی است که چین می گوید به تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی متعهد است، با این وجود چین و روسیه ابراز امیدواری کرده‌اند که هرگونه تخفیف این تحریم ها می تواند به خروج مذاکرات هسته ای واشنگتن و پیونگ یانگ از بن بست کمک کند.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما