شناسهٔ خبر: 3662229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار مازندران:

تبادلات گردشگری مازندران و آستاراخان تقویت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار مازندران با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و طبیعت‌گردی آستاراخان روسیه، گفت: تبادلات گردشگری مازندران و آستاراخانه تقویت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ربیع فلاح پیش از ظهر امروز در دیدار با ژاکلین استاندار آستاراخان روسیه اظهار داشت: ظرفیت مناسبی فرهنگی در آستارخان وجود دارد و مکان‌های باستانی زیبایی در این شهر قرار دارد.

وی با تقدیر از حمایت استاندار آستارخان از تجار مازندرانی گفت: امکانات موجود در مازندران در بازدیدی که داشتید در اختیار شما قرار گرفت.

فلاح افزود: شرایط امروز برای همکاری متقابل وجود دارد و سران کشورهای دو طرف نیز برای برقراری ارتباط آماد همکاری هستند.

وی با ابراز خرسندی از انتصاب مجدد ژاکلین به عنوان استاندار آستاراخان گفت: هر چیزی که مردم انتخاب می‌کنند درست انتخاب می‌کنند.

استاندار مازندران یادآور شد: اقدامات عملیاتی برای برقرای ارتباط در برنامه کاری هیئت‌های تجاری دو طرف قرار گیرد، با توجه به زیرساخت‌های موجود در مازندران برای صادارت در حال حاضر وضعیت مناسبی برای صادارت وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مازندران برای صادرات کالا به آستاراخان گفت: احساس می‌کنیم که دو طرف با صادرات و واردات می‌توانند مشکلات اقتصادی تجار و منطقه را رفع کنند.

فلاح افزود: برخی مشکلاتی در حوزه تجارت وجود دارد که نیاز است دو طرف برای رفع مشکل اقدام عملیاتی را در برنامه کاری قرار دهند، مازندران از استان‌های مهم کشور است که زمینه تولید کشاورزی و دامی رتبه ممتاز کشور را دارد.

وی یادآور شد: مازندران ماهانه بیش از 5 هزار تن مرغ آستاراخان را می‌تواند با استانداردهای مورد نیاز این استان تامین کند، تولیدات ما به سایر کشورها در حال انجام است و بازار آستارخان نیز برای ما مهم است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: قابلیت مازندران در تولیدات لبنی مورد بازدید شما قرار گرفت  و این محصولات به خلیج فارس و سایر کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

فلاح بیان داشت: در حمل و نقل دریایی مشکلاتی وجود دارد که نیاز است نسبت به رفع آن اقدام اساسی انجام شود،برنامه ریزی برای کاهش هزینه گمرکی در این سفر به نتیجه مناسبی برسیم.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: محصولات مازندران از کشور ثالث وارد می‌شود که با قیمت بالای در اختیار مردم شما قرار می‌گیرد که برنامه ریزی برای ارسال مستقیم کالا از مازندران به این استان در برنامه کاری قرار گیرد.

وی بیان داشت: سرعت در تخلیه کالا در گمرک در دستور کار مسئولان دو طرف قرار گیرد، در ارتباط با محصولات فساد پذیر تخلیه زود هنگام کالا مد نظر است، در ارتباط با بخش کشاورزی آماده همکاری دو جانبه هستیم، امکان ارائه خدمات مهندسی مازندران در این استان نیز مورد توجه ما قرار دارد.

فلاح با اعلام اینکه آماده همکاری در زمینه تولید محصولات کشاوزی هستیم، گفت: در زمینه تامین مصالح ساختمانی نیز آماده ارائه نیازمندی‌های این استان هستیم و در ارتباط با سیمان نیز آماده هم هستیم که به صورت جدی تر فعالیت کنیم.

وی بیان داشت: در ارائه روادید تجار و رانندگان نیاز به مساعدت بیشتری است،این موضوع نکاتی است که می تواند برای توسعه روابط اثر گذار باشد.

استاندار مازندران خواستار برنامه‌ریزی برای تسهیل کشتیرانی در رودخانه ولگا شد و گفت: توجه به این موضوع در توجیه اقتصادی دو طرف بسیار موثر است.

وی خواستار توجه به همکاری فرهنگی دو جانبه شد و گفت: حضور دانشجویان دو کشور می تواند پایه همکاری دو جانبه باشد که در زمینه فرهنگی نیز اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

فلاح تاکید کرد: زمان بندی برای اجرای تفاهم‌نامه دو جانبه در برنامه کاری قرار گیرد و مسائل و مشکلات دو جانبه به صورت هفتگی و روزانه رسیدگی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی خواستار فعالیت دو استان در زمینه گردشگری شد و گفت: علاقه‌مندی به حضور آژانس‌های مسافرتی نیز در مازندران وجود دارد و در زمینه ایجاد پرواز نیز بخش خصوصی مازندران اعلام آمادگی کرده و در این مسافرت این موضوع به نتیجه می‌رسد.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت بندری استان آستاراخان افزود: این بنادر در حوزه تجاری دو طرف فعال شود تا زمینه تبادل کالا برای تجار دو طرف فراهم شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما