شناسهٔ خبر: 3670259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار آستاراخان روسیه:

در حال حاضر زمینه مناسب برای همکاری دو جانبه فراهم است

در حال حاضر زمینه مناسب برای همکاری دو جانبه فراهم است و محصولات کشاورزی و ورود کالاهای ایرانی به بازرا روسیه در وضعیت مطلوب قرار دارد.

صاحب‌خبر -

استاندار آستارخان روسیه گفت:

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران الکساندر ژاکلین در دیدار با استاندار مازندران اظهار داشت: مردم مازندران مهمان نواز هستند و این موضوع در تور اتومبیلرانی به دلیل استقبالی که مردم شهر شما از ورزشکاران ما داشتند قابل تقدیر است.

ژاکلین ادامه داد: در حال حاضر زمینه مناسب برای همکاری دو جانبه فراهم است و محصولات کشاورزی و ورود کالاهای ایرانی به بازرا روسیه در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای صادارت مصالح ساختمانی در مازندران به این استان ادامه پیدا کند، و مسئله برقراری ارتباطات هوایی و پرواز مستقیم که بسیار مهم است و برنامه اجرایی این موضوع دردستور کار قرار گیرد.

استاندار آستارخان روسیه اضافه کرد: ما معتقدیم در دیگر زمینه ها از جمله ایجاد موسسات مشترک، ایجادسرای تجاری ایرانی و همکاری در حوزه انسانی در دستور کار قرار گیرد و برنامه تبادل مبادلات رسانه ای در دستور کار قرار گیرد.

ژاکلین درباره هزینه گمرکی گفت: بخش خصوصی نسبت به اعلام موارد اقدام کند و نسبت به طرح موضوع در دولت فدراسیون روسیه مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی تاکید کرد: آستارخان به محصولات لبنی مازندران نیاز دارد و این توافقنامه بین ایران و روسیه از لحاظ محصولات لبنی در حال تهیه است و مجوز و بخشنامه‌های در این زمینه تهیه شده است.

استاندار آستارخان نیز تاکید کرد: موارد مطرح مهم است و برای رفع مشکلات برنامه زمان بندی هفتگی در دستور کار قرار گیرد و بنده نیز این موضوع را نیز به صورت جدی پیگیری می کنیم.

وی درباره مشکلات مرزبانی نیز گفت: اتاق بازرگانی موارد را اعلام و نسبت به بررسی موضوع اقدام کند و در سال جاری نیز زمینه تبادل گردشگر نیز فراهم شود.

ژاکلین خاطر نشان کرد: معاونی را به عنوان رسیدگی به رفع مشکلات کاری انتخاب کردیم که مشکلات و موارد رفع شود، مرزبانی مشکلات را بررسی و نسبت به رفع موانع اقدام می کنم.

وی افزود: مشکلات مربوط به ویزا را به صورت جدی پیگیری می کنم و توسعه ارتباط با ایران و هند مورد بحثقرار می گیرد.


نظر شما