شناسهٔ خبر: 3680634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران : ایجاد سرای تجاری در آستاراخان ضرورت دارد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران در دیدار با سرمایه گذاران ایرانی در آستاراخان روسیه گفت : برای توسعه روابط تجاری ایجاد سرای تجاری در آستاراخان یک امر مهم و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران ' ربیع فلاح ' روز چهارشنبه در این دیدار تصریح کرد: سرمایه گذاران ایرانی در این دفتر حضور موثری داشته باشند، به دلیل اینکه ایجاد این سرای تجاری اتفاق بزرگی در مناسبات دو استان و کشور ایجاد می کند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت صادرات استان باید چند برابر شود، زمینه توسعه تجاری در استان مازندران وجود دارد، ولی برای توسعه نیاز به همکاری همه جانبه است.

وی با اعلام اینکه با ایجاد سرای تجاری در آستارخان زمینه پرواز هوایی بین دو استان فراهم می شود، خاطر نشان کرد: توسعه کشتیرانی و گردشگری نیاز به برقراری پرواز هوایی است.

فلاح با اعلام اینکه دولت برای توسعه حمل و نقل دریایی حمایت های لازم را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: زمینه صادارات محصولات مازندران و حتی کشور با حمایت از ایجاد سرای تجاری فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد این دفتر مطالبات تجار را پیگیری می کند و این دفتر پل مشترک بین بخش خصوصی و دولتی است ،دولت دخالتی در ایجاد این دفتر ندارد ولی اقدامات حمایتی را در برنامه کاری خویش قرار می دهد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: برای توسعه حمل و نقل هوایی نیاز به ایجاد چندین پروژه تجاری است، در استان مازندران با استفاده از ظرفیت رسانه ای از ایجاد این دفتر و توسعه تجاری بین مازندران و آستارخان استفاده می شود.

وی اضافه کرد: مسئولان استان به صورت جدی شکل گیری سرای تجاری را در دستور کار قرار می دهند.

فلاح اضافه کرد: برای توسعه این دفتر از همه فعالان اقتصادی حاضر در آستاراخان دعوت شود تا زمینه توسعه سرمایه گذاری موثر در این منطقه فراهم کنند.

استاندار مازندران گفت: ایجاد این سرای تجاری به نوعی از فعالیت تجار ایرانی در روسیه حمایت می کند.

استاندار مازندران روز دوشنبه گذشته در راس هیات اقتصادی به آستاراخان روسیه سفر کرد.

سید محمد میرحسینی سرکنسول ایران در آستارخان اظهار داشت: ایجاد سرای تجاری ایرانیان یکی از موارد بسیاری مهمی است که در سفر هیات تجاری مازندران به آستارخان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: برای توسعه مناسبات تجاری نیاز به برقراری پرواز هوایی از آستارخان به ایران داریم که در این زمینه گفت و گوهای انجام شد.

سرکنسول ایران در آستارخان در ادامه از برنامه ریزی برای رفع مشکلات گمرکی در این سفر خبر داد و گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت بانک های دو طرف نیز برای توسعه سرمایه گذاری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دو طرف علاقمند به توسعه تجاری هستند، افزود: در سفر هیات تجاری به آستارخان همه برنامه ریزی ها به سمت اجرایی کردن توافقات برنامه ریزی می شود.

میرحسینی با اشاره به نیازمندی آستارخان به مصالح ساختمانی گفت: مناطق شهری در این استان در حال توسعه است و فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در زمینه تامین مصالح ساختمانی فراهم شد که با کشورهای خارجی رقابت داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به ابراز تمایل مسئولان آستارخان برای تولید محصولات کشاورزی در مناطق این استان گفت: مسئولان این استان اعلام آمادگی کردند که زمین برای کشاورزی در اختیار سرمایه گذاران ایرانی قرار دهند.ک/1

6097

نظر شما