شناسهٔ خبر: 3661105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار مازندران:

پرواز مستقیم ساری - آستاراخان برقرار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار مازندران با اشاره به دیدار با مقامات هوایی روسیه، گفت: پرواز مستقیم ساری - آستاراخان برقرار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از اتاق بازرگانی مازندران ربیع فلاح جلودار در ابتدای ورود به فرودگاه آستارخان در دیدار با معاون استاندار آستارخان اظهار داشت: پیگیری برای برقراری پرواز هوایی از الزامات این سفر است.

وی افزود: برای این سفر چارچوب مناسبات مشخصی را تعریف کردیم که ایران آماده عقد قرارداد در حوزه‌های مختلف با طرف روسی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در این سفر تلاش داریم که تفاهم‌نامه‌های منعقد شده را به صورت جدی اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: در این سفر باید برای برقراری پرواز هوایی و نیز توسعه کشتیرانی مسافربری به نتیجه برسیم.

استاندار مازندران با اشاره به حضور گردشگران ایران به کشور روسیه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران دو طرف در این سفر نیز در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده اتاق بازرگانی مازندران برای ایجاد سرای تجاری گفت: گزارشات خوبی در این زمینه باید آماده شود.

فلاح به حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران در آستارخان در سه نوبت در سال 93 گفت: اراده برای گسترش همکاری دو جانبه وجود دارد و باید قدم‌های مناسبی در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب جنگلی روسیه بیان داشت: از ظرفیت جنگل کشور روسیه برای صنایع موجود در مازندران نیازمند همکاری هستیم.

حل و فصل مشکلات بانکی تجار ایران و روس

ربیع فلاح جلودار همچنین در نشست مشترک با فعالان اقتصادی حاضر در سفر مسکو  از پیگیری برای رفع مشکلات بانکی فعالان اقتصادی در آستارخان روسیه خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده مشکلات بانکی فعالان اقتصادی در حوزه آستارخان روسیه حل و فصل می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای صادارت مرغ به آستاراخان روسیه در برنامه کاری قرار دارد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه صادرات، سبزی‌جات و میوه‌جات به صورت جدی در برنامه کاری این سفر قرار دارد، خاطرنشان کرد: تلاش دراین سفر محصولات تولیدی مازندران به روسیه انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید سیمان مازندران و کیفت مطلوب آن و نیز راه اندازی خط جدید تولیدی در این استان گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات سیمان به صورت جدی از طریق هوایی نیز پیگیری می‌شود.

فلاح با اعلام اینکه برای توسعه کشتیرانی نیز برنامه مشخص و مدونی نیز تعریف شد، بیان داشت: فعالان اقتصادی مازندران در این زمینه اعلام آمادگی کردند که تلاش داریم در این زمینه تفاهنامه‌های مناسب برای توسعه کشتیرانی انجام شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد چارتر باری در روسیه نیز در دستور کار مسئولان دو استان قرار می‌گیرد.

بازدید هیئت اقتصادی مازندران از قابلیت‌های اقتصادی آستاراخان

هیئت اقتصادی مازندران در سفر کاری خود به روسیه از قابلیت‌های اقتصادی و تجاری آستاراخان بازدید می‌کند.

این هیئت در پاسخ به دعوت الکساندر ژیلکین استاندار آستاراخان، به روسیه کرده است، وارد این استان شد که مورد استقبال معاون استاندار آستراخان و عشریه رئیس اتاق بازرگانی مازندران که از چند روز زودتر برای هماهنگی امور در آستراخان حضور داشت قرار گرفت.

هیئت اقتصادی مازندران پیش از حضور در آستاراخان روسیه توقف کوتاهی را در فرودگاه مسکو داشت که در فرودگاه مسائل و نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

مدیران دولتی، مدیران بنگاه‌های اقتصادی و فعالان بخش خصوصی مازندران، استاندار را در این سفر همراهی می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری، رئیس اتاق بازرگانی ، رئیس دانشگاه مازندران، مدیرکل فرودگاه‌ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل صنعت معدن و تجارت، مدیرکل گمرکات، مدیر منطقه ویژه اقتصادی  بندر امیرآباد، و رئیس نمایندگی وزارت خارجه و مدیرکل روابط عمومی استانداری از جمله مدیران همراه استاندار در این سفر به شمار می‌روند.

این هیئت قرار است امروز با استاندار آستاراخان روسیه دیدار داشته و از قابلیت‌های تجاری و اقتصادی این استان به صورت مستقیم بازدید کند.

برنامه توسعه مناسبات تجاری دو استان در این سفر مورد تأکید مسئولان مازندران است، حضور مدیران و فعالان اقتصادی در این سفر نشان از عزم جدی مسئولان استانی برای توسعه مناسبات تجاری دو استاندار آستاراخان روسیه و مازندران است.

انتهای پیام/ ب

نظر شما