شناسهٔ خبر: 3669205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار آستاراخان روسیه

ایجاد سرای تجاری برای توسط روابط دو جانبه تاثیرگذار است

ساری - ایرنا - معاون استاندار آستاراخان روسیه در دیدار مشترک مسوولان و تجار مازندران گفت : ایجاد سرای تجاری برای توسعه روابط تجاری دو استان کمک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از کارگروه رسانه اتاق بازرگانی استان مازندران ' مارکلوف ' روز سه شنبه دراین دیدار افزود : زمین ایجاد این سرای تجاری تهیه شد که تا زمان ایجاد سرای تجاری مکانی در این استان برای تجار خریداری شود.

وی در ادامه خواستار پیگیری برای ایجاد ارتباط هوایی بین مازندران و آستاراخان شد و گفت: بدون ایجاد پرواز هوایی امکان پیشرفت تجاری وجود ندارد، با ایجاد پرواز مستقیم زمینه توسعه تجاری فراهم می شود.

معاون استاندار آستارخان روسیه در ادامه خواستار حضور شرکت های هوایی مازندران در این استان شد و گفت: برنامه ریزی برای پرواز مستقیم به مازندران در برنامه کاری قرار گیرد و مسئولان استان نیز در این زمینه بسیار علاقمند هستند که پرواز مستقیم به مازندران برنامه ریزی شود.

وی در ادامه گفت: در زمینه تولیدات صنعتی نیاز به همکاری مسئولان مازندران هستیم و تعدادی از بنادر برای ایجاد استقرار واحدهای برای تراشه چوب کاغذ مازندران هست.

معاون استارخان در ادامه از ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان خبر داد و گفت: تجار مازندران زمینه فعالیت در این بندر را بررسی کنند چون فرصت مناسبی برای توسعه تجاری دو استان است.

این مسئول در ادامه به ملاقاتی که با وزیر کشاورزی کشورش داشت، گفت: از تجربه مازندران در کشت برنج نیز استقبال می کنیم و علاقمند هستیم که سبزیجات مازندران در این استان کاشته شود و همچنین از ایجاد کارخانه رب گوجه فرنگی در این استان نیز حمایت می کنیم.

وی در ادامه گفت: اراضی برای باغداری و کشت انگور نیز در اختیار کشاورزان و فعالان این بخش قرار می دهیم و علاقمند به پذیرش فعالان این بخش هستیم و همچنین ظرفیت تولید چرم در این استان وجود دارد.

استاندار آستارخان روسیه خواستارهمکاری بین رسانه های گروهی با مازندران شد و گفت: در چهار چوب این همکاری علاقمندیم که قابلیت های تجاری دو استان از طریق رسانه های استان نیز ترویج شود .

وی در ادامه بیان داشت: آماده ارائه خدمات فنی به رسانه های مازندران هستیم و از رسانه های مازندران در همایش برزگ رسانه ای که قرار است در آستارخان برگزار شود دعوت می شود.

این مسئول درباره حضور ورزشکاران مازندران در این استان گفت: علاقه مند به حضور ورزشکاران مازندران در این استان هستیم و حاضر هسیتم مسابقات متعدد بین دو استان برگزار شود.

معاون استاندار آستارخان خواستار توسعه گردشگری بین دو استان شد و گفت: سال گذشته نمونه خوب همکاری در استان مازندران شاهد بودیم که طرف مازندران از برگزاری تور اتومبیل رانی خزر به خوبی حمایت کرد و در صورت ایجاد همکاری طرف مازندران این همکاری در این استان وجود دارد.

معاون استاندار آستارخان روسیه گفت : با توجه به ارتباط مناسبی که بین روسای جمهور دو کشور وجود دارد نیاز است که از این فرصت برای توسعه مناسبات دو استان نیز استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق توافقات انجام شده باید زمینه عملیاتی کردن توافقنامه فراهم شود و کارگروه رفع موانع ارتباط با ایران تشکیل شد و باید نسبت به رفع مشکلات بین دو استان نیز اقدام شود.

استاندار مازندران روز دوشنبه در راس یک هیات اقتصادی به آستاراخان روسیه سفر کرد.ک/1

6097

نظر شما