شناسهٔ خبر: 3658579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل صنعت و معدن مازندران:

ارتباط تجاری مازندران و آستاراخان روسیه تسهیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های صنعتی و تجاری بین تجار مازنی و آستاراخان روسیه، گفت: ارتباط تجاری مازندران و آستاراخان روسیه تسهیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

‎به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، محمد محمد پور عمران پس از حضور در فرودگاه مسکو درباره هدف از اجرای این سفر را پاسخ به سفر استاندار آستاراخان اعلام و اظهار داشت: در عرف سیاست پاسخ به سفر زمینه نزدیک‌تر شدن روابط دو طرف را فراهم می‌کند.

وی افزود: یکی از اهداف این سفر پیگیری توافقات سفر قبلی استاندار آستاراخان روسیه است که در این سفر با حضور استاندار مازندران تلاش داریم که روابط تجاری دو طرف گسترش یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به تلاش‌های انجام شده در استان برای توسعه روابط تجاری بین مازندران و کشورهای سی آی اس بیان داشت: برنامه‌ریزی برای برقراری ارتباط تجاری در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

وی گفت: مسئولان مازندران برای توسعه روابط تجاری، ترکیب درستی از بخش دولتی و خصوصی را در کنار هم قرار داده و تلاش دارند با حمایت بخش خصوصی زمینه توسعه تجاری بین مازندران و کشورهای سی آی اس فراهم شود.

محمدپور عمران افزود: یکی از بندهای تفاهم‌نامه استاندار آستارخان به مازندران، فعالیت موثر بخش خصوصی در استان‌های دو طرف به ویژه مازندران در آستارخان بود که در این زمینه تلاش داریم که سرای تجاری مازندران در آستارخان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: مازندران در این سفر تلاش می‌کند که ایجاد مکان فیزیکی سرای تجاری را نهایی کند و برنامه‌ریزی مناسب برای بهره برداری از ایجاد سرای تجاری را در دستور کار خویش قرار داد.

مدیرکل صنعت, معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای صادارت کالای مازندران در این سفر در دستور کار بوده و تلاش داریم که محصولات تولیدی مازندران را به این استان انتقال دهیم که در ابتدا باید مقدمات اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ ب
 

نظر شما