شناسهٔ خبر: 3666473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار آستاراخان روسیه:

زمینه مناسب تبادلات تجاری مازندران و آستاراخان فراهم است

خبرگزاری تسنیم: استاندار آستاراخان روسیه از فراهم بودن زمینه‌های مناسب تبادلات تجاری و فرهنگی دو استان مازندران و آستاراخان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران, الکساندر ژاکلین امروز در دیدار با استاندار مازندران در استانداری آستاراخان روسیه اظهار داشت: مردم مازندران میهمان نواز هستند و این موضوع در تور اتومبیلرانی به دلیل استقبالی که مردم مازندران از ورزشکاران روسی داشتند، قابل تقدیر است.

ژاکلین ادامه داد: زمینه مناسب برای همکاری دو جانبه فراهم بوده و از محصولات کشاورزی و کالاهای ایرانی به بازار روسیه استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای صادرات مصالح ساختمانی در مازندران وجود داشته و مسئله برقراری ارتباطات هوایی و پرواز مستقیم آستاراخان - ساری در دستور کار قرار گیرفته است.

استاندار آستاراخان روسیه افزود: قادر هستیم در دیگر زمینه‌ها از جمله ایجاد موسسات مشترک، ایجادسرای تجاری ایرانی و همکاری در حوزه انسانی همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: آستاراخان به محصولات لبنی مازندران نیاز دارد، این توافقنامه بین ایران و روسیه از لحاظ محصولات لبنی در حال تهیه بوده و مجوز و بخش‌نامه‌های در این زمینه تهیه شده است.

ژاکلین درباره مشکلات مرزبانی نیز گفت: اتاق بازرگانی موارد را اعلام و نسبت به بررسی موضوع اقدام کند و در سال 93 نیز زمینه تبادل گردشگر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما