شناسهٔ خبر: 67221151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد پزشکیان در خوزستان:

سیاست ارتباط و تعامل با جوامع جهانی از رویکردهای اصلی پزشکیان است

اهواز- ایرنا - رییس ستاد پزشکیان در خوزستان سیاست ارتباط و تعامل با جوامع جهانی را از جمله رویکردهای اصلی پزشکیان برشمرد و گفت: اعتقاد این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر این است که مشکلات کشور باید در شرایط ایزوله رفع شود تا از طریق توسعه ارتباطات بین المللی رشد اقتصادی هشت درصدی محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود صفایی‌مقدم روز یکشنبه در نشست با رسانه‌های خوزستان در اهواز اظهار کرد: جامعه کنونی ما در سال های اخیر شرایط مشخصی داشته و بی‌شک تمامی رسانه‌ها نسبت به مسائل ریز و درشت کشور آگاه هستند.

وی با تاکید بر اینکه پزشکیان پیش از ثبت نام در عرصه انتخابات با مسائل و مشکلات کشور آشنا بود ادامه داد: همواره باید توجه داشت که امیدآفرینی در جامعه امری ضروری است و باید مورد اهمیت قرار گیرد.

رییس ستاد مرکزی پزشکیان در خوزستان ادامه داد: زمانی که فردی در کشور منصبی پیدا می کند، بی شک قصد دارد نام خوبی از خود به جا بگذارد؛ به همین جهت باید اقداماتی داشته باشد که برای جامعه رضایت‌بخش باشد.

صفایی مقدم با بیان اینکه در این مقطع زمانی کشور با سیل مهاجرت سرمایه‌های حقیقی جامعه مواجه است گفت: این رویه به اندازه ای بوده که باید برای آن تاسف خورد.

لازمه رشد جامعه، حفظ سرمایه ها است

وی نیاز به رشد را مولفه ضروری جامعه و لازمه این رشد را حفظ سرمایه های موجود از جمله نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: بنابراین اگر نمی توانیم سرمایه های از دست رفته را بازگردانیم حداقل از رفتن سرمایه های داخلی جلوگیری کنیم.

صفایی‌مقدم خاطرنشان کرد: انتخابات صرف نظر از اینکه چه کسی در آن پیروز می شود فرصت مناسبی است که مسائل جامعه به صورت جدی و صمیمی مورد بررسی قرار گیرد.

عملکردها باید ملاک توانمندی یک فرد قرار گیرد

رییس ستاد مرکزی پزشکیان در خوزستان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات باید بهره وری جامعه را افزایش دهیم افزود: انتخابات فرصتی است که بتوانیم با یکدیگر به صورت سالم گفت و گو کنیم اما نباید افراد شخصیت یکدیگر را به لجن بکشند و تنها عملکردها است که باید ملاک توانمندی یک فرد قرار گیرد.

صفایی‌مقدم گفت: معتقد هستیم آبروی افراد باید حفظ شود چرا که انسان‌ها ارزش ذاتی دارند و این عملکردها هستند که باید مورد نقد قرار گیرند و ما نیز در این زمینه با هیچکس نه تعارف داریم و نه انتظار داریم با ما تعارف داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر نسل‌های جدید را امیدوار کنیم، بی شک توانایی و توانمندی بالایی برای رفع مشکلات کشور دارند.

ضرورت مشارکت هر شهروندی که برای سرنوشت کشور خود احساس مسئولیت می کند

صفایی مقدم برگزاری انتخابات سالم به‌ همراه مشارکت حداکثری را خواسته همه گروه ها و دسته های اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: انتظار می رود هر شهروندی که برای سرنوشت کشور خود احساس مسئولیت می کند و نقش آفرین است؛ در این عرصه مشارکت داشته باشد.

وی گفت: اگر شرایط کشور بهتر شود، بی شک امید به جامعه و دانشجویان نیز باز می گردد چرا که نا امیدی بازدهی جامعه را کاهش می دهد.

رییس ستاد مرکزی پزشکیان در خوزستان گفت: اکنون در تمامی شهرستان‌ها فعالیت انتخاباتی ستادهای مسعود پزشکیان آغاز شده و در روزهای آینده نیز این مراکز تقویت می شوند و ستاد رسمی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اهواز به زودی افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: در ستاد پزشکیان نه تنها طیف موافق بلکه از برخی طیف‌های سیاسی دیگر نیز حضور دارند.

صفایی مقدم بیان کرد: این نامزد انتخابات ریاست جمهوری هیچگاه نگفته که سیاست شهید آیت‌الله رئیسی را تغییر می دهد بلکه پیروی از برنامه‌ هفتم توسعه به همراه برنامه های کاری بهتری را در دستور کار خواهد داشت چرا که یکی از مشکلات اصلی کشور، اجرای برنامه‌ها است نه محتوای آن .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای مصوبات قانونی به شکل‌های مختلف برای رضایت مندی مردم را یک اولویت عنوان کرد و افزود: اکنون با تراکم تصویب قوانین در مجلس روبه‌رو هستیم اما نحوه اجرای این قوانین به برنامه، تدبیر مناسب و اجرا در زمان مورد درست، نیاز دارد.

اولویت بندی مسائل و مشکلات جامعه

رییس ستاد مرکزی پزشکیان در خوزستان گفت: اولویت بندی مسائل و مشکلات جامعه نخستین شاخصی است که می تواند ما را نسبت به سایرین متمایز کند؛ رویکرد اصلی پزشکیان مردم‌مدار بودن و بیان واقعیت‌های ضروری جامعه است نه مسائل کم ارزش و کم اهمیت جامعه.

صفایی مقدم با بیان اینکه پزشکیان از نظر شخصیتی، عاطفی و فکری بیشترین ارتباط را با طبقه مستضعفین داشته و دارد افزود: یکی از موارد اصلی داشتن این روحیه، عجین شدن زندگی او با نهج‌البلاغه است که باتوجه به این روحیه ، نیاز است کارگران و اقشار مختلف جامعه برای انتخاب پزشکیان در صف مقدم باشند.

وی همچنین با اشاره به تفکر و جریان سیاسی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: پزشکیان به صورت کامل دیدگاه اصلاح طلبانه دارند و در زمان رئیس جمهوری خاتمی، شرایط مطلوبی برای مطبوعات ایجاد شده بود و در صورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری این شرایط را شاهد خواهیم بود؛ چرا که اعتقاد دارد، رسانه چشم بیدار جامعه است.

نظر شما