شناسهٔ خبر: 66821254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهید رئیسی را در کنش خدمتگزاری با بن مایه حکیمانه دیدیم

محدثه مهدوی

سلیم النفسی، فسادستیزی، نماد واقعی مدیریت صادقانه، تحول گرایی و تحول آفرینی در عرصه خدمتگزاری و برنامه محوری توأم با عدالت خواهی، نشانه‌هایی بودند در عمق وجود شهید جمهور؛ نشانه‌ها در گفتمان مردمی بیانگر نگاه آرمانگرایانه و رفتار واقع گرایانه شهید رئیسی در کنش خدمتگزاری با بن مایه حکیمانه است به عبارتی تلفیق و ترکیبی از حقیقت و واقعیت، تبلوری از مدیریت اسلامی در عصری پیچیده.

صاحب‌خبر -

در دهه کرامت روز میلاد هشمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران در ساعت هشت صبح رسانه‌ای شد.

خبری سخت دردناک و سوزناک بود «خادم الرضا»، «شهید خدمت»،«خادم جمهور»، «سید محرومان و مظلومان»، «خادم ملت»، «کریم النفس»، «ابراهیم بت شکن»، «سید الشهدای خدمت»، «رئیسی عزیز»، «رئیس جمهور مردمی»، «نماد تقوای سیاسی»،«مرد میدان و خستگی ناپذیر»، «منادی ایران قوی» و «ولایتمداری سخت کوش» بخشی از مفاهیم نشانداری است که این روزها درباره شهید رئیسی در گفتمان مردم جاری است.

آیت الله رئیسی در شرایطی سخت، قوه مجریه را به‌دست گرفت، سخت تلاش کرد؛ در سختی‌ها اوج می‌گرفت و پرواز می‌کرد و نهایتاً سخت فرود آمد تا نشانه‌هایی باشد بر این که سختی بی معناست و پرواز کردن و اوج گرفتن در شرایط  سخت هم زیباست. به تعبیر سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی، شهد «زندگی زیباست اما شهادت زیباتر است» گوارای وجودش شد.

سلیم النفسی، فسادستیزی، نماد واقعی مدیریت صادقانه، تحول گرایی و تحول آفرینی در عرصه خدمت گزاری و برنامه محوری توأم با عدالت خواهی نشانه‌هایی بود در عمق وجودش و عزمی داشت که در سپهر ایران و جهان اسلام با کارنامه‌ای درخشان و با تاثیرگذاری عمیق ملی و بین‌المللی با بینش وحدت آفرینی و نگرشی به‌دور از سوگیری جناحی طعم شیرین خدمت را به‌عنوان مدیری پرورش یافته واقعی مکتب اسلام به مسلمین بچشاند.

رئیسی عزیز خستگی را خسته می‌کرد و سخت بودن، خسته شدن، خسته بودن و نگاه نشدن‌ها را بی معنا و با گفتمانی بلیغ و مجاهدتی وسیع، مفاهیم ولایت مداری، مردم داری، جاودانگی، خدمت گزاری، خود باروری، امید آفرینی، عزت ملی و مناعت نفس را پر معنا کرد.

«نشانه»، عنصری اساسی در ارتباطات بوده و بیانگر وجود واقعیتی ملموس است و یا بیانگر ذهنیت و حسی است درونی اما واقعی.

۱۴ نشانه ذکر شده در گفتمان مردمی بیانگر نگاه آرمانگرایانه و رفتار واقع گرایانه شهید رئیسی در کنش خدمتگزاری با بن مایه حکیمانه است به عبارتی تلفیق و ترکیبی از حقیقت و واقعیت، تبلوری از مدیریت اسلامی در عصر پیچیده و آشوبناک؛ مدل حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) در عرصه خدمتگزاری با نشانه‌های موجود در رفتار فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و مردم‌گرایی شهید ابراهیم رئیسی الگوهایی خواهند بود در تحقق منویات مقام معظم رهبری در تثبیت دولت اسلامی در فرآیند شکل دهی به تمدن بزرگ اسلامی.

حضور شکوهمندانه مردم در وداع و بدرقه شهید خدمت و همیاران شهیدش نشانگر نماد واقعی خدمت صادقانه در سپهر ایران مقتدر، قدرشناسی مردم با بصیرت از خدمات بی منت رئیس جمهور عزیز و خستگی ناپذیر و ثمره آن کسب مدال خادم الرضایی همیشگی در بارگاه ثامن الجج می‌باشد، شهد شیرین شهادت گوارای وجودشان و روحشان شاد.

یادداشت از محمد دوستار، عضو هیات علمی و سرپرست دانشگاه گیلان

انتهای پیام

نظر شما