شناسهٔ خبر: 66821279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر خبر داد؛

افزایش آمار مسمومیت با مصرف قارچ سمی در مشگین‌شهر

مشگین شهر_ مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر گفت: آمار مسمومیت با مصرف قارچ سمی در مشگین شهر رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

امین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چند تن از همشهریان به علت مصرف قارچ‌های سمی به اورژانس بیمارستان ولیعصر مراجعه کرده بودند که به علت وخامت وضع عمومی تعدادی از این مراجعین در بیمارستان بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش آمار مراجعین و در جهت هشدار و آگاهی بخشی، از مردم درخواست می‌کنیم اخبار مربوط به مسمومیت با قارچ و اطلاعیه‌ها را از کانال‌های اطلاع رسانی پیگیری کنند.

ابراهیمی گفت: با توجه به تاکیدات و توصیه‌های بهداشتی مکرر مبنی بر عدم مصرف قارچ کوهی متاسفانه مراجعه موردی برخی از شهروندان به مراکز بهداشتی و درمانی با مسمومیت با قارچ کوهی، نشان دهنده این است که برخی از شهروندان همچنان این توصیه مهم بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه تشخیص سمی یا غیر سمی بودن قارچ کوهی در نگاه ظاهری تقریباً غیر ممکن بوده و نیازمند تشخیص آزمایشگاهی است به شهروندان توصیه می‌کنیم از مصرف قارچ کوهی خودداری کرده و قارچ مصرفی خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند چرا که مصرف قارچ کوهی می‌تواند عوارض شدید و حتی مرگ مصرف کننده را داشته باشد.

نظر شما