شناسهٔ خبر: 36512913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌مندی ۷۵ روستای گرمسار و آرادان از آب آشامیدنی سالم

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از اتصال ۷۵ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان به شبکه آب آشامیدنی سالم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، غلامرضا کاتب ظهر امروز در آیین آب‌رسانی به ۲۰ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولان کشور در سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی، دست از اجرای طرح‌های بزرگ و خدمات‌رسانی به مردم بر نمی‌دارند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال، پست ۶۳ کیلوولتی سیار ایوانکی به ثابت تبدیل خواهد شد، افزود: اتصال مجموعاً ۷۵ روستای منطقه به آب آشامیدنی کار ساده‌ای نیست؛ اما تاکنون ۲۰ روستا به این شبکه متصل شدند و ۲۰ شبکه دیگر نیز امروز به این شبکه متصل می‌شوند و به‌زودی دیگر روستاها نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به‌جایی رسیده‌ایم که تمام روستاهای خالی از سکنه گرمسار و آرادان مجدداً دارای سکنه شده و از نعمت آب، برق، گاز و... بهره‌مند شده‌اند.‌

کاتب با بیان اینکه هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در منطقه غرب استان سمنان وجود ندارد که دارای گاز لوله‌کشی نباشد، ادامه داد: کمترین نرخ بیکاری کشور مربوط به شهرستان‌های گرمسار و آرادان است.

وی با بیان اینکه با دستور وزیر نیرو در سفر به گرمسار، عملیات انتقال پساب تهران به ایوانکی به‌زودی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: درخواست ما از وزیر نیرو، تکمیل پروژه سد نمرود است که تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.‌

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سومین مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، تکمیل پروژه تصفیه‌خانه گرمسار و ارتقای ۳۷۰ لیتر به ۵۷۰ لیتر است که با ابلاغ ۷.۵ (هفت و نیم) میلیارد تومان دیگر، این پروژه به اتمام می‌رسد.

کاتب افزود: مردم گرمسار با نصب کنتور هوشمند مخلفتی ندارند؛ بلکه خواستار ضابطه‌مندی و انجام اقدامات کارشناسی در نحوه بهره‌برداری و استفاده از آب هستند.

وی خاطرنشان کرد: در پویش «الف-ب-ایران»، هر هفته وزیر نیرو به استان‌های مختلف کشور سفر و طرح‌هایی را در بخش‌های آب و برق افتتاح می‌کند.

انتهای پیام/2568/س/و

نظر شما