شناسهٔ خبر: 36507009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح انتقال پساب تهران به گرمسار اجرا شود

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال پساب تهران به گرمسار در حال حاضر می‌تواند به‌عنوان یک طرح راهبردی و قابل اقدام در این منطقه اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، غلامرضا کاتب صبح امروز در آیین افتتاح پست و خطوط ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان گرمسار و منطقه ایوانکی ۵۵ درصد از صنعت استان سمنان را در خود جای داده است و این منطقه حدود ۳۰ درصد از برق استان را مصرف می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته پیش‌بینی شده بود تا سه نیروگاه در شهرهای شاهرود، سمنان و گرمسار ایجاد شود که دو نیروگاه در سمنان و شاهرود احداث شده است.
کاتب ادامه داد: پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی با ۸۶ میلیارد تومان اعتبار در مدت کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: پست ۶۳ کیلوولت ایوانکی و پست ۶۳ کیلوولت منطقه اقتصادی گرمسار موردنیاز این شهرستان است.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان گرمسار بهترین نقطه از نظر تابش آفتاب و نداشتن آلودگی است و طبق نظر کارشناسان وزارت نیرو این منطقه برای ایجاد انرژی‌های پاک بسیار مناسب و مطلوب است.
کاتب گفت: آنچه مورد مطالبه مردم این منطقه قرار دارد، انتقال آب دریای خزر و همچنین پساب تهران به استان سمنان است.
وی تصریح کرد: انتقال پساب تهران به گرمسار در حال حاضر می‌تواند به‌عنوان یک طرح راهبردی و قابل اقدام در این منطقه اجرایی شود.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه انتقال آب به طول ۳۷ کیلومتر و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در مدت کمتر از دو سال در سال ۹۷ افتتاح شد؛ اما اتصال مخزن از شهر قدیم ایوانکی به شهر جدید همچنان باقی‌ مانده است که امیدواریم به‌منظور توسعه ایوانکی این اقدام مهم انجام شود.
کاتب خاطرنشان کرد: میانگین توسعه منطقه گرمسار حدود 6 تا هشت درصد بوده که در مقابل میانگین 2.1 درصد در کشور بسیار بالاتر است.
انتهای پیام/2568/س/و

نظر شما