شناسهٔ خبر: 36509463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:

پروژه آب‌رسانی سد نمرود به گرمسار ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد

گرمسار - نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به طرح‌های حوزه آب و مقابله با خشک‌سالی در گرمسار، گفت: پروژه آب‌رسانی از سد نمرود به این شهرستان ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه آب شهرستان گرمسار با حضور وزیر نیرو، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان درزمینهٔ آب‌رسانی و مقابله با خشک‌سالی، بیان کرد: پروژه آب‌رسانی از سد نمرود هم‌اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به‌زودی کارهای پایانی این سد نیز انجام شود.

وی افزود: تکمیل پروژه «بی او تی» گرمسار و بهره‌مندی ۷۵ روستای گرمسار و آرادان از آب شیرین باکیفیت از مزیت‌هایی است که طرح آب‌رسانی به این شهرستان دارد.

عضو خانه ملت بیان کرد: امروز برای رفع مشکلات آب‌رسانی به گرمسار و آرادان می‌بایست پروژه تصفیه‌خانه از عملکرد ۵۷۰ لیتر بر ثانیه به ۶۷۰ لیتر بر ثانیه ارتقا یابد که برای این منظور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و با تخصیص هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات تنش آبی کشور می‌توان شاهد بهره‌برداری کامل از آن بود.

کاتب بابیان اینکه جلوگیری از برداشت‌های نامتعارف بالادستی در گرمسار از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه آب‌رسانی و وزارت نیرو است، ابراز کرد: کارهای بسیار بزرگی باهمت مردم در حوزه اقتصاد کشور در منطقه گرمسار و آرادان انجام‌شده و در دست اجرا است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کنترل هوشمند چاه‌های آب اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در گرمسار وجود ندارد که فاقد گاز باشد از سوی دیگر امروز آب‌رسانی به ۱۱ روستای گرمسار و آرادان بااعتبار ۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که نشان می‌دهد اقدامات خوبی درزمینهٔ خدمت رسانی به روستاها انجام شده است.

نظر شما