شناسهٔ خبر: 33817129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دفاع کردها از انقلاب فراموش نمی‌شود/انقلاب اسلامی کردها را فرصتی در مسیر رشد و ترقی کشور می‌داند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دفاع کردها از انقلاب فراموش نمی‌شود و این خاص کردهای کردستان نیست چرا که در این زمینه همه کردهای جهان همکاری داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در افتتاحیه کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد که هم‌اکنون در تالار مولوی دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: اینکه در این کنگره از نام‌آوران کرد تجلیل می‌شود جای خرسندی و تقدیر از بانیان برگزار کننده دارد.

وی گفت: احترام به بزرگان و کسانی که فرهنگ یک ملت را رقم می‌زنند و باعت افتخار یک ملت و قوم می‌شوند و طبق دستور اسلام و بزرگان دین کار ارزشمندی است که در این دین الهی بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بزرگداشت بزرگان نشان از درک، فهم و اخلاقی است که اسلام به ما یاد داده تا جاییکه پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید همواره بزرگان خود را مورد احترام قرار دهید و این نشان از فرهنگ است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه برکت برای هر قوم با بزرگان آن است، گفت:‌ افرادی که توانسته‌اند یک پله، اخلاق، هنر و فرهنگ را بالا ببرند و رشد دهند مایه خیر و برکت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام کسانی که به عنوان یک مربی و دانشمند فعالیت می‌کنند، آنقدر مورد احترام واقع شده‌اند که نگاه به درب خانه عالم را عبادت تعریف کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: معلم کسی است که انسان را آموزش و علم می‌آموزد و پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید "اگر می‌خواهید خدا را بزرگ بدارید بزرگان خود را احترام بگذارید و این احترام خدا است".

حسینی‌شاهرودی افزود:‌ خداوند تمام کمالات را دارد و این کمالات در مخلوقات خداوند تجلی پیدا می‌کند و بزرگان ما تجلی کمالات خداوند هستند.

وی در ادامه از مردم کرد به عنوان مردمی باصفا و شجاع نام برد و به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد این قوم اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای نبود که در محضر رهبری باشیم و معظم‌له از این قوم سخن به میان نیاوده باشند و نام‌آوری و ایثار و از خودگذشتگی آنها را یادآوری نکرده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نگاه رژیم طاغوت به کردها یک نگاه تهدیدی بود اما انقلاب اسلامی کردها را فرصتی در مسیر رشد و ترقی کشور می‌داند.

وی به نگاه انقلاب و رهبر معظم ایران به کردها گریزی زد و اظهار کرد: هر جا خطری برای کردها پیش آمده به دستور حضرت آقا به صورت فوری به آن رسیدگی شده و در این راستا از هیچ حمایتی فروگذار نشده است.

حسینی‌شاهرودی گفت: نمونه حمایت ملت ایران از کردها مقابله با داعش بود که ساعت 3 بامداد از ایران درخواست کمک شد و بلافاصله ورود پیدا کردیم و در کمتر از چند ساعت داعش را از اقلیم که داشت سقوط می‌کرد بیرون کردند.

وی تصریح کرد: اگر این گونه ورود پیدا نمی‌کردیم، شاید اربیل سقوط می‌کرد که البته این حمایت و کمک‌ها به صورت متقابل و دو طرفه بوده است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه هر زمانی که خطری برای ایران پیش آمده کردهای اقلیم به داد ما رسیده‌اند، گفت: ما در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قوم کرد 8 هزار سال سابقه ایرانی بودن را دارد، گفت: نام‌داران و مشاهیر کرد بسیار زیاد هستند، برخی‌ها را مقام معظم رهبری نام می‌برد و از این سرزمین به عنوان سرزمینی پرورش انسان‌های بزرگ یاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: دفاع و کاری که در طول تاریخ در ایران انجام داده بی‌نظیر است و اگر امروز امنیتی در کشور داریم بخشی از آن به واسطه ایثارگری همین ملت کرد است.

وی اظهار داشت: دفاع کردها از انقلاب فراموش نمی‌شود و این خاص کردهای کردستان نیست، چرا که در این زمینه همه کردهای جهان همکاری داشته‌اند چون کردها ایران را خاستگاه خود می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد:‌ کرد هرجا هست، انجا ایران است و هرجا کردی وجود دارد ایرانی است و همه کردها ایرانی هستند و علاقه خاصی به ایران دارند.

وی تصریح کرد:‌ به تاریخ کرد که نگاه می‌کنیم می‌بینیم کردها همه جزء از ایران بوده‌اند، اما با توطئه‌هایی که صورت گرفته رفته رفته سرزمین‌های کرد از هم جدا شده است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه امنیت حاکم در کشور ضمن تقدیر از تمام تلاش‌های نیروهای مسلح و نیروهای امنیت حاصل پای کار بودن  مردم است، عنوان کرد: این امنیت پایدار و مردمی است که در سایه مشارکت و دلسوزی مردم با حفظ اتحاد و یکپارچگی به دست آمده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، این کنگره آغازی برای تجلیل از مشاهیر کرد باشد در این مراسم از تعدادی از این عزیزان تجلیل و امیدواریم در گام‌های بعدی نیز شاهد تجلیل از مفاخر دیگر باشیم.

انتهای پیام/2330/71/ق

نظر شما