شناسهٔ خبر: 33830376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ـ سنندج| نماینده ولی‌فقیه در کردستان: کُردها توطئه‌های دشمنان نظام را ‌خنثی کرده‌اند‌

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تمام کُردهای ایرانی توطئه‌های دشمنان را در مناطق کردنشین خنثی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حضرت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از نام‌آوران کُرد بسی جای خوشحالی دارد چراکه که احترام به کسانی که فرهنگ یک ملت را رقم زده افتخار و ضروریست.

وی با بیان اینکه معلم و دانشمند در اسلام احترام و جایگاه خاصی دارد، افزود: تکریم بزرگان و مشاهیر نشان از اخلاق اسلامی و دینداری بوده و تجلیل از آنها مایه رشد دانش، اخلاق، فرهنگ و خیر و برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت بزرگان و معلمان تصریح کرد: مشاهیر، بزرگان و معلمان جلوه‌ای از جمال و جلال خدا بوده و روح الهی در وجود آنها دمیده شده و تجلی کمالات خداوند هستند.

وی با اشاره به فرهنگ قوم کُرد افزود: مقام معظم رهبری احترام خوبی برای قوم کُرد قائل‌ند و به فرموده ایشان کُردها برای ما فرصت هستند نه تهدید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه رهبران الهی ایران نگاه زیبایی به قوم کُرد دارند، گفت: هرجا خطری برای قوم کُرد ایجاد شده بنا به دستور رهبری مورد توجه و از آنها حمایت شده است.

وی اظهار کرد: قوم کُرد نسبت به ایران احساس مسئولیت داشته و در مقابل خطرات احتمالی از ایران دفاع کرده و خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نگاه رژیم طاغوت به کردها یک نگاه تهدیدی بود اما انقلاب اسلامی کُردها را فرصتی در مسیر رشد و ترقی کشور می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکت و بازتاب کنگره اخیر 5400 شهید کردستان یادآور شد: کُردها با 10 هزار شهید در دوران دفاع مقدس از خاک ایران حمایت کردند و اجازه نداند وجبی از خاک به دست بیگانگان بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه دفاع کُردها از انقلاب فراموش نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کُرد هرجا هست، آنجا ایران است و هرجا کُردی وجود دارد ایرانی است؛ تمام کُردها ایرانی و توطئه‌های دشمنان را در مناطق کردنشین خنثی کرده‌اند.

وی بیان کرد: کُرد و فارس در همه جای ایران اسلامی حضور داشته و با اتحاد و یکدلی در کنار هم زندگی کرده و اختلافی بین آنها وجود ندارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بابت امنیت و آسایش کنونی حاکم بر کشور و استان کردستان از همه نیروهای مسلح و امنیتی قدردانی کرد و افزود: این امنیت به‌خاطر حضور مردم کُرد، وحدت و برادری آنهاست.

نماینده ولی فقیه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: امیدوارم در کنگره‌های آتی از تمام مشاهیر و بزرگان در قید حیات و گذشتگان تجلیل شود چراکه این حرکت نقش ارزشمندی دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما