شناسهٔ خبر: 2802969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لاریجانی: قبول داریم بودجه ورزش کافی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد که بودجه ورزش بسیار کم است.

صاحب‌خبر -
تسنیم: علی لاریجانی که صبح امروز (یک‌شنبه)همراه با محمود گودرزی از نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش در خانه ملت بازدید کرد، در این خصوص اظهار داشت: این نمایشگاه نشان می‌دهد در یک زمینه‌هایی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و اکنون در حال حرکت و توسعه هستیم.

رئیس مجلس ادامه داد: نمی‌توان گفت که وضع ما در ورزش مجلس بسیار خوب است اما تنوع ورزش در وزارت ورزش و جوانان بسیار خوب است و باید به این موضوع توجه شود.  این بخش حتما باید مورد حمایت قرار بگیرد و گسترش یابد چون باعث تندرستی و سلامت مردم می‌شود.

«باید بخش‌های حرفه‌ای و قهرمانی ورزش بیشتر از اینها مورد توجه قرار بگیرد»، لاریجانی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: وزیر محترم مشکلی در خصوص پروژه‌هایی دارند که کلنگ‌زنی آنها پیش از این انجام شده و اکنون حجم زیادی کار وجود دارد که باید به اتمام برسد. این مساله‌ای است که تمام وزارت‌خانه‌ها معمولا با آن درگیر هستند و امروز صبح هم با نمایندگان صحبتی کردم و آنها راهکارهای مختلفی ارائه دادند. در بعضی از بخش‌ها چاره‌ای نداریم و باید سرمایه‌گذاری کنیم اما بعضی از پروژه‌ها را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد. از تمام اهرم‌ها باید استفاده شود و امیدوارم این نمایشگاه هم باعث شود تا نمایندگان توجه بیشتری به ورزش داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشغله‌های او اجازه می‌دهد که به ورزش توجه بیشتری کند و خودش هم ورزش کند، گفت: بله من معمولا یک روز در هفته به کوه می‌روم اما بیشتر از این فرصت ندارم.

لاریجانی در واکنش به اینکه همواره پس از موفقیت‌های ورزش در عرصه‌های بین‌المللی پیام تبریک می‌فرستد و این نشان‌دهنده توجه او به ورزش است و در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش بودجه ورزش کافی است، گفت: نه، کافی نیست و ما خودمان هم اقرار می‌کنیم که بودجه ورزش کافی نیست اما مشکلات کشور هم از نظر  ریشه‌ای بسیار زیاد است. ریشه این مشکلات به این مساله باز می‌گردد که بودجه جاری کشور بسیار زیاد شده است و در نتیجه پول زیادی برای بخش‌های عمرانی وجود ندارد. این یک اشکال بزرگ است و اکنون همین بودجه‌ای که امسال دولت داده،  حجم اصلی‌اش مربوط به حقوق و مزایا می‌شود و چاره‌ای هم نیست، لذا ما راضی نیستیم که از بودجه ورزش بزنیم اما اینکه چگونه باید این مشکل را حل کرد، یک مقدار خود دوستان باید در این خصوص کمک کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: چاره‌ای نداریم که یک بخشی از بودجه‌های عمرانی توسط خود دولت تامین شود. به طور مثال بودجه مربوط به فعالیت‌های قهرمانی و بعضی از بودجه‌هایی که مربوط به ورزش قهرمانی می‌شود. در این بین یک بخشی از بودجه مربوط به کارهای عمرانی است که اگر ما شبکه‌ها و تسهیلاتی ایجاد کنیم بخش خصوصی می‌تواند جلو بیاید و همین خدمات را انجام دهد. ما می‌توانیم این مسائل را در بودجه امسال در نظر بگیریم و تشویق‌ها و تسهیلاتی به بانک‌ها بدهیم تا در اختیار ورزش قرار بدهند که پروژه‌های عمرانی روی زمین نماند. برای انجام برخی از پروژه‌های عمرانی نیز ما باید بودجه در نظر بگیریم.

نظر شما