شناسهٔ خبر: 2800816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ضرورت توجه به ورزش همگانی در کشور/ برای تکمیل پروژه‌های ورزشی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (یکشنبه 7 دی‌ماه) در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان را که در محل دائمی نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی برپا شده را افتتاح کرد.

در حاشیه این افتتاحیه محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان، سجادی معاون این وزارتخانه و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس از جمله مهرداد بذرپاش، عباس صلاحی، محمدحسین قربانی و ابوذر ندیمی حضور داشتند.

براساس این گزارش، دکتر لاریجانی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران، گفت: در بعضی زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته که این نشان‌دهنده حرکت و توسعه این رشته ورزشی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمی‌توان ادعا کرد که وضع ورزش مطلوب است و باید به حوزه‌های مختلف ورزش از جمله ورزش همگانی توجه ویژه‌ای کرد، باید حوزه ورزش مورد حمایت واقع شود تا گسترش یابد‌ زیرا سلامت مردم در گرو ورزش است. 

  

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از ورزش در کشور، افزود: ما با وزیر ورزش درباره پروژه‌های ورزشی صحبت کردیم، معتقدیم که بخشی از پروژه‌ها نیازمند نگاه و حمایت دولت است تا به نتیجه برسد اما در بخش‌های دیگر می‌توان با ایجاد انگیزه بین فعالان بخش خصوصی، پروژه‌ها را به اتمام رساند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امروزه بخشی از پروژه‌های ورزشی را می‌توان واگذار کرد، افزود: امید است این نمایشگاه نیز همچنین به افزایش بودجه حوزه ورزش کمک ویژه‌ای کند.

وی با انتقاد از اعتبارات در نظرگرفته شده در لایجه بودجه 94 به حوزه سلامت،‌ تاکید کرد:‌ بدون‌شک این بودجه کافی نیست و ما نیز به چنین چیزی اقرار می‌کنیم اما مشکلات زیادی از نظر بودجه کشور وجود دارد که ریشه همه ان بر می‌گردد به اینکه پول برای پروژه‌های عمرانی کاهش یافته است که این نیز خود مشکل بزرگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متاسفانه حجم اصلی بودجه کشور به بودجه جاری مانند حقوق و مزایا اشاره دارد که البته چاره‌ای جز این نیست؛ اینکه چگونه باید این مشکل را رفع کنیم لازم است تا مسئولان وزارت ورزش کمک و همراهی داشته باشند و تلاش برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های عمرانی ورزش را به کار گیرند.

دکتر لاریجانی افزود:‌این موارد از موضوعاتی است که می‌توان در بودجه امسال در نظر گرفت تا به بانک‌ها بگوییم تسهیلاتی دراختیار وزارت ورزش قرار دهند تا پروژه ها بر زمین نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا خودتان هم ورزش می‌کنید اظهار داشت: هفته‌ای یک روز کوه می‌روم.

 

گودرزی: به زودی تکلیف بعضی از فدراسیون‌ها را از نظر انتخاب رئیس مشخص خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود گودرزی نیز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان که در محل نمایشگاه مجلس برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد دیدار شب گذشته خود با بازیکنان تیم ملی فوتبال افزود: ما دیدار صمیمانه و دوستانه ای روز گذشته با آنان داشتیم و آنان مشکلات خود را مطرح کردند.

وی افزود: مشکلات آنان به دو دسته تقسیم می شد که دسته اول آنان معتقد بودند که کم توجهی هایی به آنان می‌شود و مشکل دوم‌شان مربوط به مطالبات مادی بود که از قبل داشتند لذا من بلافاصله دستور پیگیری در این موضوع را دادم و بخش اعظمی از مشکلات آنان رفع شد و امیدوارم مابقی نیز برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال گفت: هم اکنون کادر فنی این دو تیم باید خودشان تصمیم بگیرند؛ در خصوص بودجه و پول هیچ مشکلی نیست. باید تلاش کنند بازیکنان شاخص را انتخاب و دعوت کنند و ما هر کمکی لازم باشد به آنان کرده ایم.

گودرزی افزود: اخیرا مبلغ قابل توجهی از طریق اسپانسر به پرسپولیس و استقلال کمک کرده ام و آنان مشکلی برای جذب بازیکن ندارند و ما در این راستا همه گونه حمایت خواهیم کرد.

وی درباره تعیین تکلیف انتخابات برخی فدراسیون‌ها، گفت: انتخابات به زودی برگزار می شود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که شرایط رضازاده به دلیل عضویت در شورای شهر و ریاست فدراسیون وزنه برداری چگونه می شود گفت: ما نمی خواهیم کسی را عزل کنیم اما اگر او کنار نکشد مجمع تشکیل می شود.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا کی روش به شما گلایه ای دارد یا خیر تاکید کرد: خیر، گلایه ای از کی روش مطرح نیست، بازیکنان مشکل داشتند، حرف ها زده می شود اما باید دید این حرفها اساس دارد یا نه، هیچ معلم ورزشی رابطه بدی با شاگردانش ندارد.

وی درباره اینکه آیا حکم مجید شایسته در فدراسیون تنیس هنوز صادر نشده است، گفت: همه اینها یک فرایند است که با هم حکم ها را صادر خواهیم کرد.

وزیر ورزش وجوانان در مورد توجه به ورزش همگانی، اظهار داشت: توجه دولت و رهبری به ورزش همگانی یکی از مواردی است که ما آن را مورد توجه قرار داده ایم؛ در بخش قهرمانی هم شاهد پیروزی‌هایی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بودیم که حرکت رو به جلوی ورزش را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بودجه ورزش و نحوه افزایش آن گفت: یکی از راهکارها آشنا سازی بخش‌های تصمیم‌گیری با ورزش است، نمایشگاهی که امروز در مجلس گشایش یافته به عنوان یک کار فرهنگی باعث می شود تا نمایندگان از نزدیک با ضعف ها و نقاط قوت ورزش آشنا شوند همچنین باید در حوزه قانونگذاری هم پیگیری کنیم تا مجلس توجه بیشتری از نظر بودجه به ورزش داشته باشد./

پایان پیام

نظر شما