شناسهٔ خبر: 2800922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی: بودجه ورزش کافی نیست

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ورزش کافی نیست و ما به این موضوع اقرار داریم ولی مشکلات کشور از نظر بودجه ای زیاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم که در محل نمایشگاه مجلس در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت بودجه ورزش افزود: ریشه این مشکلات به این موضوع برمی گردد که بودجه جاری کشور زیاد شده و در نتیجه پول برای بخش های عمرانی وجود ندارد یا کم است و این اشکال بزرگی است.

وی اظهار داشت: یعنی اگر شما بودجه امسال دولت را نگاه کنید حجم اصلی بودجه، جاری است که به حقوق و مزایا و مسائل اینگونه می پردازد که چاره ای هم نیست.

وی تصریح کرد: ما هم از بودجه ورزش راضی نیستیم اما این موضوعی است که خود دوستان ورزش باید در این زمینه کمک کنند.

لاریجانی خاطر نشان کرد به هر حال چاره ای نیست که بخشی از بودجه های عمرانی مربوط به ورزش به وسیله دولت تامین شود مثل بودجه مربوط به ورزش قهرمانی، اما بخش هایی هم هست که اگر مشوق ایجاد کنیم و تسهیلات بدهیم بخش خصوصی خدمات لازم را انجام می دهد و ما می توانیم این موارد را در بودجه امسال در نظر بگیریم.

وی افزود: بانک ها باید تشویق و تسهیلاتی را در اختیار ورزش قرار دهند تا پروژه های عمرانی ورزشی روی زمین نماند.



**هفته ای یک روز به کوه می روم

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا شما اهل ورزش کردن هستید؟ گفت: من هفته ای یک روز به کوه می روم ولی بیش از این فرصت ندارم و اخبار مربوط به ورزش را هم پیگیری می کنم.

سیام ** 9121 ** ل.ا**1572

نظر شما