شناسهٔ خبر: 2802257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئيس مجلس:

در زمينه هايي از ورزش پيشرفت خوبي داشتيم/ ورزش بايد مورد حمايت قرار گيرد

علي لاريجاني، صبح امروز در مراسم افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي وزارت ورزش و جوانان در دولت يازدهم، در جمع خبرنگاران گفت: اين نمايشگاه نشان داد در زمينه هايي در ورزش پيشرفت خوبي داشتيم و اين بخش در حال حرکت است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: بودجه ورزش کافي نيست و ما خودمان به اين موضوع اقرار داريم ولي مشکلات کشور از نظر بودجه اي زياد است.
وي تصريح کرد: ريشه اين مشکلات به اين موضوع برمي گردد که بودجه جاري کشور زياد شده و در نتيجه پول براي بخش هاي عمراني وجود ندارد يا کم است و اين اشکال بزرگي است.
رئيس قوه مقننه تاکيد کرد: ما هم از بودجه ورزش راضي نيستيم اما؛ اين موضوعي است که خود دوستان ورزش بايد در اين زمينه کمک کنند. به هر حال چاره‌اي نيست که بخشي از بودجه‌هاي عمراني مربوط به ورزش به وسيله دولت انجام شود مثل بودجه مربوط به ورزش قهرماني، اما بخش‌هايي هم هست که اگر مشوق ايجاد کنيم و تسهيلات بدهيم بخش خصوصي خدمات لازم را انجام مي‌دهد و ما مي‌توانيم اين موارد را در بودجه امسال در نظر بگيريم. بانک‌ها بايد تشويق و تسهيلاتي را در اختيار ورزش قرار دهند تا پروژه‌هاي عمراني ورزشي روي زمين نماند.
وي اظهار داشت:اين نمايشگاه نشان داد در زمينه‌هايي در ورزش پيشرفت خوبي داشتيم و اين بخش در حال حرکت است. ورزش بايد مورد حمايت قرار گيرد. اين موضوع با سلامت مردم و جامعه در ارتباط است اما بايد ورزش‌هاي حرفه‌اي و قهرماني را مورد توجه قرار دهيم که البته اين کار از قبل آغاز شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين که خود وي نيز به ورزش مي پردازد گفت: من هفته‌اي يک روز به کوه مي‌روم و اخبار مربوط به ورزش را هم پي گيري مي‌کنم و در مواقع لازم پيام تبريک هم مي‌فرستم.

نظر شما