شناسهٔ خبر: 2801834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اشکال بزرگ بودجه افزایش بودجه جاری و کاهش در بخش عمرانی است

لاریجانی: اقرار می‌کنیم که بودجه ورزش کم است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می دانیم که بودجه ورزش کافی نیست و این را اقرار می کنیم. البته مشکلات کشور از لحاظ بودجه به تمام بخش ها برمی گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش که در مجلس برگزار شده است در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه نشان می دهد که ورزش در زمینه هایی پیشرفت داشته و در حال حرکت است و لازم است تا مورد حمایت قرار گیرد چرا که با سلامت مردم در ارتباط است.

 

وی در ادامه افزود: ورزش های حرفه ای و قهرمانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و این فرآیند از قبل آغاز شده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تا چه حد به ورزش علاقه مندید گفت: من به صورت مداوم ورزش می کنم و هفته ای یکبار به کوه می روم همواره نیز سعی می کنیم با پیام های تبریک خود ورزشکاران را شاد کنیم.

 

وی در خصوص بودجه ورزش کشور و اینکه آیا این بودجه برای ورزش کشور کافی است، گفت: من معتقدم که این بودجه کافی نیست و این را نیز اقرار داریم البته مشکلات کشور از لحاظ بودجه را همه می دانند من معتقدم که ریشه آن برمی گردد به اینکه بودجه جاری زیاد شده و پول برای بخش عمرانی کمتر شده و این یک اشکال بزرگ است.

 

لاریجانی تاکید کرد: حجم اصلی بودجه جاری صرف حقوق و مزایا می شود و چاره ای نیز در این بخش وجود ندارد اما در مجموع از بودجه ورزش راضی نیستیم.

 

وی تاکید کرد: خود دوستان ورزشی نیز باید کمک کنند البته چاره ای نیست و بخشی از بودجه های عمرانی ورزش را باید دولت تامین کند مانند ورزش قهرمانی ولی باید تلاش کرد در بخش های دیگر مشوق ایجاد کرد و تسهیلات به بخش خصوصی بدهیم.

 

رئیس مجلس تاکید کرد: سعی می کنیم اینها در بودجه امسال لحاظ کنیم به علاوه بانک ها باید تشویق و تسهیلاتی اراده کنند و آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا پروژه های عمرانی روز زمین نماند.

نظر شما