شناسهٔ خبر: 68004714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

محمد مهاجری و فیاض زاهد مطرح کردند:

وقت مناسب برای رخنه‌یابی در ترور اسماعیل هنیه پیش خواهد آمد به شرطی که...

چندسال قبل از ترور شهید فخری‌زاده، سردار علایی می‌گفت اسراییلی‌ها در ایران جاسوس و نفوذی دارند و بعضی اتفاقات آن دوره را هم منتسب به آنها می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، محمد مهاجری و فیاض زاهد در یادداشتی مشترک در روزنامه اعتماد نوشتند: حجت‌الاسلام علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت خاتمی نیز دو سال پیش همین موضوع را با نگرانی عریان‌تری مطرح کرد و به مسوولان هشدار داد از خطر نفوذی‌ها مطلع شوند و بر جان خود بترسند. او حتی گام را فراتر نهاد و گفت این نفوذها دو دلیل دارد: ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی موازی و مشغول شدن نیروهای امنیتی به چهره‌های سیاسی داخلی و خودی و نتیجتا غفلت از نفوذی‌های واقعی.

دیگرانی هم بوده‌اند که در تحلیل‌های خود، درباره نفوذ سخن گفته‌اند. اما دو چهره نظامی - امنیتی که در بالا از آنها یاد شد، موضوع را با اطلاع و کد مطرح کرده‌اند.

البته برخی از بازیگران سیاسی نیز بسته به اینکه در کدام اردوگاه قرار دارند، رقیب سیاسی خود را به نفوذی بودن متهم کرده‌اند که فعلا در این مقام جای پرداختن به آن نیست. گویندگان چنین حرف‌هایی معمولا نیابتی وارد میدان می‌شوند و وظیفه‌ای دارند که منحصر به مقطعی خاص است.

پس از ماجرای ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی، گمانه‌ها و تحلیل‌ها و «دیدید گفته بودیم؟»ها دوباره سر باز کرد. نمی‌توان منکر شد بسیاری از این انتقادات و اعتراضات، وارد است اما این پرسش پیش می‌آید که زیر سوال بردن سیستم امنیتی - اطلاعاتی کشور و متهم کردن آنها به اینکه نفوذی‌ها بین خودتانند، چه دردی را دوا می‌کند و چه پیامی دارد؟

لابد باید صبر کرد تا دستگاه‌های امنیتی اطلاعات بیشتری منتشر کنند و البته طبیعی است بسیاری از آنچه در این زمینه‌ها به دست می‌آید به دلیل چسبندگی‌اش به تهدیدات امنیتی قابلیت آشکار شدن نداشته باشد. در همین حال حمله به دستگاه‌های امنیتی کشور و تضعیف موقعیت و روحیه آنها و کاهش اعتماد عمومی به این نهادها می‌تواند حلقه‌ای از سناریوهای اسراییلی‌ها برای جنگ روانی تازه باشد.

شهادت دانشمندان هسته‌ای در سال‌های گذشته و حملات گاه و بیگاه به اهداف استراتژیک در ایران نشانگر وجود رخنه در سیستم امنیتی کشور است اما نباید فراموش کرد در بسیاری از موارد نیز هوشمندی و تبحر اطلاعای‌ها از خسارات متعددی جلوگیری کرده و نیز ضربات سنگینی به سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وارد شده است.

تیزهوشی سیاسی اصحاب سیاست و رسانه ایجاب می‌کند که مراقب سناریوهای حریف باشند و هر نارسایی امنیتی را دستاویزی برای زیر سوال بردن اعتبار کل نظام امنیتی نکنند. آنچه وزیر اسبق اطلاعات بیان کرده و به آن اشاره شد، حتما یک اشکال بزرگ است و حتی تحلیل بدبینانه‌اش این است که سرگرم کردن دستگاه اطلاعاتی امنیتی به فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، دست فرمان سرویس‌های بیگانه است؛ اما اکنون و در حالی که رهبر حماس در تهران به شهادت رسیده، طرح این موضوع و طعنه زدن به نیروهای امنیتی، راه انحرافی محسوب نمی‌شود؟ بگذاریم مسوولان به پدیده فعلی با حساسیت رسیدگی کنند. وقت مناسب برای رخنه‌یابی و نقصان‌ها پیش خواهد آمد به شرطی که برای چنین آسیت‌شناسی مانع‌تراشی نکنند .

 

نظر شما