شناسهٔ خبر: 8536475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدرس حوزه علمیه زنجان:

نظارت بر جامعه باید با انگیزه حمایت باشد

یک مدرس حوزه علمیه زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه واجبی است که به فراموشی سپرده شده است.

صاحب‌خبر -

یک مدرس حوزه علمیه زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه واجبی است که به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام محمدباقر بابایی در همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرم‌دره با اشاره به این‌که «یکی از مهم‌ترین دلایل قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود» اظهار کرد: ایشان در وصیت‌نامه خود خطاب به برادرشان محمد حنفیه نوشته‌اند قصد من از قیام برهم زدن نظم جامعه و ظلم و فساد نیست، بلکه مهم‌ترین هدفم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که «امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت هر معصوم به ویژه امام حسین (ع) است»، تصریح کرد: یکی از دلایل فاصله گرفتن ما از هدف قیام عاشورا این است که به این واقعه از دیدگاه امر به معروف و نهی از منکر و از زاویه احسان و عدل نگریسته نشده است.

وی با بیان این‌که «بنا به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری امر به معروف و نهی از منکر نظارت دائمی بر اوضاع کشور است»، تاکید کرد: از نگاه جامعه‌شناسی جامعه به قدری در برابر ناملایمات حساس است که نظارت دایم را می‌طلبد و اگر این نظارت وجود نداشته باشد همه در مقابل سیل ویرانگر جامعه آسیب می‌بینند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «نظارت بر جامعه باید با انگیزه حمایت باشد»، اظهار کرد: بخشی از دین ما نیز هدایت و بخش دیگر حمایت است.

وی با اشاره به این‌که «امر به معروف و نهی از منکر حمایت از افراد ضعیفی است که توانایی مقابله با فساد و معصیت را ندارند»، تصریح کرد: عمل به اسلام بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا حتی صحبت‌ها نیز با امر عمل به آن‌ها ماندگار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است»، اظهار کرد: این فریضه الهی امری است که لازمه موفقیت در آن تداوم است و در حال حاضر نیز دلیل این‌که از اجرای این فریضه فاصله گرفتیم این است که در انجام آن استمرار نداریم.

انتهای پیام

نظر شما